fallon94.reismee.nl

Het laatste avontuur gaat beginnen; op naar Banff, Alberta

Tijd voor weer een nieuwe start!

Het wordt weer tijd voor een update. Inmiddels ben ik alweer een aantal weekjes in het prachtige plaatsje, Banff. Mijn laatste paar weken in Saskatoon waren super leuk. Winnie en ik hebben een super tijd gehad en het afscheid nemen was niet makkelijk, maar gelukkig komt ze mij nog een keer bezoeken in Banff. Daar kijk ik ontzettend naar uit. Wij zijn ontzettend close geworden in een korte tijd. Zaterdagochtend vertrokken wij richting Banff met een laatste tussenstop in het plaatsje Cochrane. Op de weg hiernaartoe waren nog hele gave plekken, zoals een plaatsje die in het teken staat van Dinosaurussen.

Het moment was aangekomen. De laatste dag bracht ze mij naar mijn nieuwe woonplek voor de komende maanden. Nu woon ik in een unit samen met een huisgenoot en wij delen de woonkamer, keuken, badkamer en slaapkamer. Altijd even wennen, maar gelukkig kunnen wij het goed vinden samen. Nog even snel een hoop boodschappen ingeslagen nu ik nog gebruik kon maken van Winnie haar auto en toen was het zover. Een nieuw hoofdstuk is begonnen. De eerste dag voelde ik mij best wel een beetje verlaten. Je komt uit een vertrouwde familie omgeving en ineens zit je weer op een nieuwe plek waar je niemand kent. Gelukkig herpak ik mezelf altijd snel en zorg ik dat ik lekker actief aan de slag ga om mensen te ontmoeten.

De eerste volle dag in Banff ben ik een hike gaan doen met een meisje die ik ontmoette in Vancouver tijdens mijn oriëntatie. Het is een berg, genaamd Tunnel Mountain. Dit is een relatief makkelijke hike. Ik merkte dat het mij erg goed deed en ik wist dat ik het hier erg naar mijn zin zou gaan hebben.

Vervolgens volgde twee dagen met online oriëntatie ter voorbereiding op het werk. Deze volgde ik samen met mijn huisgenootje. Donderdag was mijn eerste dag bij de Banff Gondola. Gelijk een hele leuke groep collega’s en ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Het voelde gelijk goed. De eerste dag bestond uit een hoop uitleg en een rondleiding op zowel de “lower” als “upper” terminal. Wij werken namelijk zowel op de grond als helemaal bovenin waar mensen uitkomen als ze de Gondola omhoog nemen. Mijn functie is ticket agent en ik was bang dat ik de hele dag in een ticket hokje zou komen te zitten. Gelukkig bestaat de functie ook uit scannen van tickets en je werkt als host/greeter. Na de lunch switch je van positie en daardoor is het goed te doen. Al snel had ik het ticket systeem door en mocht ik zelfstandig aan de slag. Mensen komen uit heel Canada langs. Echt hartstikke leuk! Het is een gezellig team en we doen ook vaak wat leuks na werktijd, zoals een hike of even naar het park.

Canmore

Mijn eerste weekend ben ik op ontdekkingstocht gegaan met een collega in het naast Banff gelegen plaatsje Canmore. We zijn langs een rivier wezen lopen en hebben een aantal meertjes bezocht. Heel leuk om alles te voet te verkennen. De stappenteller liep hoog op, haha. We hebben een paar mooie plaatjes kunnen schieten. De dag erna ben ik naar Lake Minnewanka geweest met een groepje en hier hebben wij een motorbootje gehuurd. Doordat we allemaal voor hetzelfde bedrijf werken krijgen we bijna alles gratis. Zo ook het motorbootje, maar normaal krijg je korting. We hadden dus flink mazzel. Schitterende omgeving, want het meer is omgeven door de bergen. Het is gewoon onwerkelijk en op zo’n moment besef je dat je in een bizar mooie natuur bent beland. Na het varen liepen we wat in de omgeving rond en opeens liep daar een vos met iets in z’n bek. Hup, weg was ze. Uiteindelijk kwamen we erachter dat ze een doel had. Ze had haar nest namelijk vlak naast het water en er kwamen vijf jongen tevoorschijn. Dit was zo’n uniek moment. Dit maak je waarschijnlijk maar een keer in je leven mee. Ik heb echt enorm genoten van die dag.


Voor het werk krijgen wij een gratis bus pas en daardoor leer je al gauw veel collega’s kennen. Ook wonen er veel collega’s in hetzelfde complex als mij. Met een aantal kan ik het super goed vinden en we hebben al veel leuke dingen gedaan in de avonduren, zoals naar een meer gaan en een kampvuur maken. Of een hike doen na het werk. Het is echt heel leuk hoe iedereen met elkaar omgaat.

Hoodoos trail

Een van de hikes die ik ook gedaan heb is in Banff. Deze trail brengt je naar prachtige plekken met open velden. Je vindt hier veel wildlife. De eerste keer was het zelfs een beetje survivallen, omdat we over een boomstam moesten balanceren om de rivier over te steken. Eenmaal aangekomen bij een open veld zag ik een hele grote groep met herten. Fantastisch om dat te zien! Helemaal een met de natuur zijn is het mooiste dat er is.

Vermillion Lake

Dit is een meer in Banff waar je kunt rondlopen of gewoon lekker kunt zitten en relaxen met vrienden. We zaten op een soort vlot op het water gewoon te babbelen. Laatst ook wezen kanoën! Soms heb je niet meer dan dat nodig.

Trip naar Jasper National Park

Het is bijna onmogelijk om in de Rockies ergens te komen zonder een auto. Gelukkig heb ik vrienden die mensen kennen met een auto of er zelf een hebben. Zo kwam deze trip naar Jasper tot stand. Het is ongeveer drie uur rijden, maar onderweg stop je vaak omdat er overal meren te bewonderen zijn of korte hikes. Het is echt een prachtige route om te rijden en de kans op wildlife spotten is zeer groot. Jammer genoeg geen geluk deze keer. Uiteindelijk kwamen we uit bij de Columbia Icefields. Zo gaaf om nog een keertje daarheen te gaan.

Sulphur mountain

Op mijn werk hebben klanten twee opties. Een retour ticket voor de Gondola of omhoog lopen en naar beneden lopen. Natuurlijk kan je ook omhoog en omlaag lopen, maar dat is gratis. Vaak krijg je vragen hoe de hike is en hoe lang het duurt. Zelf had ik nog geen ervaring met het beklimmen van deze berg. Het werd dus hoogstens tijd! Samen met een groepje besloten wij de berg te beklimmen. Het was die dag extreem warm. Het begin ging prima, maar al snel voelde ik het flink in mijn benen. Het ging namelijk continu schuin omhoog, zigzaggend. Het einde leek maar niet in zicht te komen. Na 1 uur en 45 minuten was de top bereikt en dan voel je je echt top. Een drankje op het terras is weer toegestaan, dus lekker even uitrusten met een prachtig uitzicht op onder andere de berg die we net beklommen hadden.

Tour Columbia Icefields in Jasper National Park

Dit was de derde keer dat ik de Icefields Parkway mocht beleven met een roadtrip. Dit keer ging ik met 4 meiden een tour doen die begeleidt wordt door Pursuit, het bedrijf waar ik voor werk. Doordat ze willen dat wij vanuit ervaring praten mogen wij al deze tours geheel gratis doen en daar maak ik dan ook goed gebruik van. Donderdag ochtend om half 8 startte de roadtrip. De tour begon om 11 uur en het is een goede 2,5 uur rijden, maar de kans bestaat dat je onderweg stopt voor bijvoorbeeld wildlife of andere prachtige bezienswaardigheden. Het is hier al super vroeg licht dus we zagen alle bergen en meren heel goed onderweg. Opeens was het moment daar. Er stond een auto langs de weg en dan weet je vaak hoe laat het is, zeker als de mensen niet uitstappen. Er is iets gaafs te zien!!! Daar was het moment waar ik al die tijd met smart op gewacht heb. Een zwarte beer aan de kant van de weg die lekker aan het scharrelen was! Ik ging compleet uit mijn dak en lag half in de auto met mijn camera die al die tijd al gereed lag op mijn schoot. Onwerkelijk en ik had letterlijk tranen in mijn ogen. Het is zo speciaal!!! Hij had ons vast wel in de gaten, maar maakte er niks van. We volgden hem rustig op zijn tour door de bosjes. Uiteindelijk kwam hij recht op ons af gelopen om meer voedsel te verzamelen. Wow, kippenvel!!! Dit was intens en nu ik dit schrijf geloof ik het nog steeds niet!

De reis ging verder. Eenmaal aangekomen bij de Icefields begon de tour. Eerst bracht een bus ons naar de mega grote Ice Explorer bus. Gigantische soort bus/truck met wielen waar je U tegen zegt. Deze is speciaal ontwikkeld om op de gletsjer te rijden. Het heeft zoveel kracht en grip ongelofelijk. Het heeft een maximum snelheid van 15 km/u dus het gaat heel veilig en gecontroleerd. Het weer was waanzinnig goed, waardoor ik het met minstens zes lagen aan bloedheet had, haha. Toen we op de gletsjer tot stilstand kwamen mochten wij even rondlopen en foto’s maken. Bizar hoor dat het gewoon mogelijk is. Ook kregen we uitleg over hoe het ontstaan is en hoe de lagen zijn opgebouwd en wat voor soorten wildlife er in de verschillende lagen leven. Heel interessant. Vervolgens reden we terug naar de basis en bracht de normale bus ons naar de volgende attractie, genaamd Columbia Icefield Skywalk. Dit is een glazen platform dat op zo’n 300 meter hoogte boven de Athabasca Gletsjer hangt. Sommigen weten dat ik niet zo goed met hoogtes om kan gaan. Het beloofde dus een uitdaging te worden. De anderen meiden konden niet wachten en liepen ver voorop. Ik had even wat tijd nodig om mijzelf mentaal voor te bereiden. Ik dacht hup gewoon doen, maar toen ik een stap wilde zetten blokkeerde ik. Uiteindelijk ben ik na 1 minuut gewoon erop gegaan. Mijn benen voelde als jelly, maar na een tijdje kalmeerde ik gek genoeg. De foto’s zeggen genoeg en ik ben best trots dat ik dat gedaan heb! Weer een extra overwinning!

Op de terugweg maakten we een tussenstop bij verschillende meren, zoals Lake Louise, Moraine Lake en reden we terug over de wildlife route de 1A highway. Helaas niks gezien onderweg, maar we blijven proberen.

Kortom het waren weer geslaagde weken! Wat heb ik het weer ontzettend naar mijn zin hier. De tijd vliegt voorbij en ik heb nog zoveel leuks wat ik wil gaan doen! Ik heb al zoveel leuke mensen ontmoet die nu echt mijn vrienden zijn! Ook een heel leuk vast clubje en we noemen onszelf de Banff family! Super dankbaar voor alle ervaringen die ik mag beleven.

Bedankt allemaal weer voor het lezen en tot de volgende keer!

Inspirerende quote:

~Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read~



The last adventure is about to begin; off to Banff, Alberta!

Time for a new start

It’s about time for another update on my journey. The last couple of weeks in Saskatoon have been amazing. It was so great to spent lots of time with the family. It really made me feel like home. Winnie and I had the best time together and we were very sad to say goodbye again. We became very close in a very short time even though we did not even know eachother before. Very special to experience that. The good news is that she is going to come for a visit very soon! Can’t wait to see her again and share all the stories.

We left Saskatoon on the last Saturday and had a stop in Cochrane before heading to Banff on Sunday. My move in appointment was at 11:00 am. After that we grabbed a bunch of groceries. Better take advantage off having a car available while I still can. The moment she had to leave was very sad but luckily we knew this was not a goodbye just yet. The same day my roommate moved in and together we share a living room, kitchen, bathroom and bedroom. Always a bit strange in the beginning, but we get along well. The next day I was feeling a little lost because you have to start all over again and that’s always a bit hard in the beginning. You just don’t know who you will meet and if you will have lots of friends in the end. It all goes through your mind really. I decided to just go for it and messaged a friend from Vancouver. She was here for one more week so we went on a hike together. That was a very fun day. It was sunny and the hike up was so much fun! Had a great time and from that moment on I knew everything was going to be just fine.

The next two days I had orientation online with my roommate in preparation for work. After that it was finally time to work on site. We started with a group of five girls and there was a really good connection from the start. I just knew it was going to be so much fun. We got a tour around the building. We have to work in the lower and upper terminal. My job is greeting people, scanning tickets, selling tickets and provide the right information to customers. It’s a nice combination because being stuck in a ticket booth all day is not something I am good at. Every 4 hours you switch after you break. Keeps it fun. Not long after training we could manage to be alone in the ticket booth. It’s really cool to meet and work with lots of Canadians. They come from all over Canada. I really enjoy that! After work I do lots of fun things like hiking, going to the park/river.

Canmore

My first weekend I went to explore with a colleague in the next door town, Canmore. We walked along the river and we visit a few lakes. We walked everywhere. The best way to explore is by foot. De steps were adding up fast, haha. We were able to get some pretty cool pictures.

Lake Minnewanka

With a few friends I went to Lake Minnewanka to rent a motor boat. Since we work for a big company who owns lots of really cool places we can explore and experience everything for free. We were super lucky that the motor boat was for free as well. It was amazing being on the water surrounded by all the mountains. It felt like a dream. It’s absolutely unreal sometimes and feels like a dream. On the way back we saw a fox running towards something. Later on we found out she was about to feed her cubs. There were five of them. Such a precious moment!

Hoodoos trail

This is one of the hikes close by just outside downtown Banff. This trail brings you too beautiful open fields with lots of wildlife if you’re lucky. The first time I went there we had to cross the river walking over a big tree. Balance your way to the other side was a fun challenge. Might as well survival a little bit. Once we got to the big open field there were lots of deers eating the grass. It was amazing to see them in peace being surrounded by forest, mountains and a streaming river.

Vermillion Lake

This is a lake close by as well. Easy to walk to from my place and you can just walk around, chill there or watch the sunset. Also very good for canoeing. It was so much fun being on the water and see the mountain reflection in the water.

Jasper National Park

Discovering most parts of the Rockies are hard without a car. Luckily I have some friends who have a car or people who know people with one. That’s how I ended up going to Jasper National park. It’s about a 3 hour drive and on the way there are beautiful lakes to see and short hikes to do. The drive to Jasper is absolutely beautiful. The chances of seeing wildlife is pretty high as well. We ended up going to Columbia Icefields. Second time up here but it is so beautiful.

Sulphur Mountain

This mountain is located where I work at the Gondola. Lots of people hike up instead of taking the Gondola. Lots of hikers asked me about the trail but I had no clue since I hadn’t done it yet. It was about time I hiked up there myself. With a group we hiked up and it took us about 1 hour and 45 mins with breaks. It was pretty warm that day and I thought it was really hard with all these switchbacks and steep parts. I still need to train lots, haha. Once we made it to the top it was so satisfying though! Enjoying the view up top with a drink on the peak patio. What else do you want?

Tour Columbia Icefields and skywalk in Jasper National Park

This time I was going to do the actual tour at the Icefields. This is a tour organised by the company I work for. That means we get this for free which is so amazing! In this way they stimulate us to explore and experience it ourselves. In that way you can inform customers better when they are interested in certain tours/packages.

We started the day early and were really hoping to see some wildlife. About half way we saw a car standing on the side of the road with the doors closed. That could only mean one thing. There is some sort of wildlife around. We drove slowely past and then there was finally the moment I have been waiting for. A massive black bear eating on the side of the road. I completely lost it haha. I got so extremely excited. My camera was on my lap during the ride so I started shooting pictures. I could not believe my eyes! What an incredible unreal feeling. Even thinking about it gives me goosebumps again! It was just eating from the ground and didn’t even mind us being around. The last moment he walked a bit more towards the car and we saw him so close by. So grateful for this experience.


After all this excitement the journey continued. We started the tour and this bus brought us to the big Icefields truck. It is absolutely massive and has so much power! It is developed to drive on the Glacier. The maximum speed is 15 km/h. so it’s very safe and controlled.

The weather was incredible. Once on the Glacier I didn’t even need all those layers. We got half an hour to explore the glacier and I took lots of pictures. It is bizarre to realise you are actually standing on the Glacier. We also got information about the area such as wildlife and the different layers it’s build out off. Very interesting to hear.

The next attraction was the Skywalk. This is a glass platform hanging 300 meters high above the Athabasca Glacier. When it comes to heights I am nog always that brave. I knew this was going to be a mental challenge. The other girls went ahead and I just needed some time to mentally prepare. I was like, I am just going to do it. As I wanted to step on I just was too scared. It took me a minute and then I just went for it. My legs were so wobbly but after a while I kind off relaxed a little bit. The pictures show how brave I got after a while. Sometimes you just have to force yourself.

On the way back we stopped at two lakes, Lake Louise and Moraine lake. Absolutely stunning and it was great to see Lake Louise not being frozen.

So these last few weeks have been absolutely amazing. There is so much more to come still and I am so excited for it all! I have met so many incredible people who are such good friends now. I am very thankfull for this experience.

Thank you all for reading my blog and I can’t wait to start writing the next one!

I would love to finish my story with an inspiring quote:

~Make it simple. Make it memorable. Make it inviting to look at. Make it fun to read~

Reacties

Reacties

Sabrina

Heyy mop,wat kan jij het toch mooi verwoorden allemaal.
Het is echt heel mooi daar en door jouw ogen nog mooier.
Geniet en maak nog meer mooie herinneringen....
Dikke kus van hier ?

Pieter Oppelaar

Hee Fallon

Bedankt weer voor je prachtige verhaal.
Het is toch fantastisch om te lezen wat je allemaal meemaakt en zo mooi verwoord ook.Dank je daarvoor dat je daar de moeite voor neemt.
Ga lekker verder herinneringen maken.

Dikke knuffel Pieter

Gerty

Wat fijn dat je ons weer " meeneemt" op je prachtige reis. Geniet weer van dit nieuwe hoofdstuk!

Gea

Geweldig verhaal weer, genieten, genieten, genieten.
Liefs

Netty

Bedankt voor het prachtige verhaal echt genieten liefs van mij xx

Rijk

Als ik jou verhaal lees dan gaat mijn hart sneller kloppen fantastisch wat jij allemaal meemaakt en ervaart dit verrijkt je leven enorm dit neem je als een grote rijkdom je verdere leven mee.
Geniet nog lekker door, want inderdaad de tijd gaat snel.
Dikke knuffel Rijk.

Edwin

poe hé wat een avonturen elke keer. en dat te bedenken dat iedereen dat zou kunnen als ze zouden willen. ik werd tijden het lezen zenuwachtig van het feit dat ik bedacht dat ik ook daar had kunnen zitten. zo een raar gevoel in je buik waar je niet van snapt waarom je het hebt. Nu tijdens het typen heb ik het gewoon nog steeds dat vreemde gevoel. Denk ik veel te beleven hier in nederland, maar dat is niks vergeleken bij jou. Vooral de stukken waar het gaat over het ontdekken van stukken natuur spreken mij heel erg aan. Dat is namelijk precies wat ik altijd probeer te doen.

I would like to finish my message with an inspiring quote:
Life is a gift, so don't forget to unwrap it.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active