fallon94.reismee.nl

Roadtrip Rocky Mountains

  • Roadtrip Rocky Mountains

-April 2021-

Sommige van jullie weten al een beetje de situatie, maar ik zal het nog eventjes kort uitleggen. In Canada woont een verre familie lid van mij. Het is familie van mijn opa's kant. Ach, familie is familie! Mijn opa heeft mij weleens verteld over zijn reis naar Canada in 1996. Hij was gek op het maken van foto albums en liet deze vol trots zien. Ik riep altijd al dat ik graag daarheen zou willen. Toen ik erachter kwam dat wij familie daar hebben wonen besloot ik contact te zoeken via Facebook. Via de Messenger vroeg ik haar wat ze mij adviseert qua werk en woonplek in Canada. Toen der tijd was het alleen nog een idee en moest ik mijn visa nog aanvragen. Uiteindelijk is dat hele proces in gang gezet en had ik super veel geluk om in aanmerking te komen voor een visa! Het contact bleef bestaan. Eenmaal in Canada gingen we kijken naar opties om elkaar te gaan ontmoeten. De periode tussen twee banen in was ideaal en ook de tijd van het jaar, namelijk voorjaar. We hadden eerst iets van twee weken in ons hoofd, maar dit zijn er vier geworden. De datum was gepland en van hieruit ontstond de roadtrip door de Rocky Mountains. Ze was super enthousiast om mij alles te laten zien en ik kon niet wachten om “Real Canada” te ontdekken aangezien ik voornamelijk in en rondom Vancouver bleef de afgelopen maanden. Hieronder laat ik jullie onze trip zien en wat we allemaal hebben meegemaakt beginnend met de kennismaking, want ja we hadden elkaar nog nooit ontmoet. Enige contact was via messenger en later via Whatsapp!

Kennismaking

Op 18 april was het zover. Eindelijk begon de roadtrip waar we zo ontzettend naar hebben uitgekeken. Dat betekende ook dat ik afscheid moest nemen van het gezin waar ik bij woonde al die maanden. We hadden een leuk afscheidsmomentje de avond van tevoren. In de avond nog gezellig in de tuin met een kampvuur een drankje gedaan en toen gauw naar bed, want mijn bus vertrok om 8 uur al. Daar ging ik in de taxi op naar een nieuw avontuur. Dubbel gevoel, omdat ik een super tijd heb gehad in Vancouver en ook de plek waar ik verbleef was heel fijn. Uiteraard was ik weer een uur te vroeg op het station, maar goed beter te vroeg dan te laat. De bus maatschappij is Rider Express en deze rijdt door heel Canada. Het zijn comfortabele bussen uitgerust met wifi, telefoon opladers en een wc. Mijn stop was als eerste aan de beurt, dus de reis duurde maar 4,5 uur. Ik vergat om snacks mee te nemen, dus besloot een beetje weg te dutten, haha.

Voor ik het doorhad waren we aangekomen in Kamloops. Het was handiger om hier af te spreken in plaats van Vancouver aangezien ze al helemaal vanuit een ander deel in Canada moest komen. Dan komt het moment dat je elkaar voor het eerst in het echt ziet. Ze tikte op mijn schouder, want ik was natuurlijk weer druk met al die koffers haha. Draaide me om en het was meteen: hiiiiii en een dikke knuffel. We kletsten heel wat af en maakte onze eerste selfie, want mijn moeder was natuurlijk ook reuze nieuwsgierig. Het is tenslotte ook haar familie! Na een lunch en goed kennis gemaakt te hebben gingen we terug naar het hotel waar ze al een nachtje verbleef. Nog geen uur later zaten we in het bubbelbad. Terug op de kamer bestelde wij roomservice en kletsten nog meer. Het was helemaal niet vreemd of ongemakkelijk, doordat wij al zoveel via de chat gesproken hadden. Ze is zo ontzettend lief en dat ze dit allemaal voor mij over had is ongelofelijk! Ik ben daar zo dankbaar voor.

De roadtrip gaat nu echt beginnen.

Winnie had de hele roadtrip uitgestippeld en alle hotels geboekt. In 8 dagen reizen we door de Rocky Mountains en bezoeken we hier en daar vrienden van haar. Op deze manier leer ik ook weer veel locals kennen. Na uitgecheckt te hebben vertrokken we richting het plaatsje Lake Country. Hier wonen vrienden van haar en omdat ze een groot huis hebben mochten wij twee nachtjes blijven logeren. Lake Country ligt in de Okanagan Valley. De valley is een echte wijnstreek, want je vindt overal wijngaarden en bedrijven die wijn tours organiseren, wel pre Covid natuurlijk. De mensen waar wij verbleven waren ontzettend aardig en we kregen een warm welkom. De kaneelbroodjes kwamen net vers uit de oven. Vanaf hun terras keek je uit over de bergen en een stukje van een meer. Doordat het rond de 20 graden was zaten we lekker tot laat buiten.

De dag erna namen ze ons mee naar een look out point en naar de Turtle Bay bar waar wij ons een aardig tijdje konden vermaken. Daarna heb ik een individuele wijnproeverij gedaan, want ik kan mijzelf nog geen echte wijnkenner noemen haha. Ik koos mijn favoriet uit en nam een fles mee die ik op hun terras lekker op dronk. Wat hebben ze ons verwend met heerlijk eten en gezelligheid. Top begin van ons avontuur richting de Rocky Mountains.

Op de laatste dag in Lake Country reden we eerst langs West-Kelowna om een vriend van Winnie te bezoeken die ze sinds 1970 niet meer gezien had. Deze man woont in een gigantische villa met zwembad, boot en dikke auto’s. Over jetset gesproken haha! Totaal andere wereld wel, maar ik vond het geweldig om mee te maken! Ze lieten ons ook een lokale wijngaard zien. Ze waren ontzettend gastvrij.

Osoyoos

Vanuit West Kelowna reden we richting Osoyoos een klein plaatsje nog steeds gelegen aan de Okanagan Valley. Hier verbleven we voor de nacht om de volgende dag richting Ainsworth Hot Springs te gaan in Nelson. Er was niet veel te doen in Osoyoos, omdat alles gesloten is vanwege Covid. Het enige dat je kunt doen is eten bestellen op de hotelkamer, haha! De wegen rondom deze streek zijn wel super mooi en indrukwekkend, zoals je hieronder kunt zien.

Ainsworth Hot Springs in Nelson

Dit was een ervaring op zich dat Winnie graag met mij wilde delen. Het is namelijk een hotel gelegen aan een meer met bergen op de achtergrond. Als je in het hotel verblijft mag je ook gebruik maken van de hot pool inclusief mineralen grot en als je daar doorheen gaat is dat heel goed voor je huid. Het was alleen heel donker in die grot, dat vond ik best wel even spannend! Wel een toffe ervaring! Na een tijd in de hot pool gedobberd te hebben gingen we terug naar de kamer en raad eens…toen hebben we weer eten besteld en genoten van de prachtige zonsondergang. Onze kamer had uitzicht op de bergen namelijk! Beter kon niet!

Radium Hot Springs

Vanuit Nelson namen we de ferry richting Kootenay Bay. Van daaruit reden wij naar Radium Hot Springs. Prachtige route door de bergen en zo rustig. Soms kwam je minutenlang geen auto tegen. Ook kwam ik voor het eerst wildlife tegen, namelijk de Bighorn Sheep. Deze vindt je grazend op steile hellingen direct naast de weg. Ook zagen we een Whitetail Deer, ofwel een hert met een wit staartje. Eenmaal aangekomen in Radium checkte we in in ons motel. Het was ijskoud in de kamer, dus ik trok mega veel lagen aan en zat erbij als een eskimo, hahaha! De volgende ochtend keek ik naar buiten en opeens sprong ik op, greep mijn camera en rende zonder schoenen of jas naar de weg. Er liepen 4 Bighorn Sheeps op de stoep! In Canada is dat normaal, maar voor mij niet. Geweldig om te zien! De eigenaar van het motel vond ons blijkbaar erg aardig, want hij bracht ons versgebakken kaneelbroodjes! Ze waren gigantisch, dus ontbijt en lunch was gefixt!

  • Lake Louise

Na onze nacht in Radium was het tijd voor Lake Louise! Super nieuwsgierig hoe dat was in deze tijd van het jaar. Opnieuw een prachtige route naar Lake Louise toe. We namen de speciale route op zoek naar wiild, zoals elanden en wapiti. Helaas zagen we op een paar herten na niks. Het is nog net iets te vroeg in het seizoen. Wel was het zo uitgestorven daar, dat ik mijn foto kon maken dat ik gewoon op de weg zit. Een soort traditie laten we maar zeggen (gedaan in Nieuw Zeeland)! Dit is iets wat ik thuis nooit zou kunnen doen.

Inmiddels waren we aangekomen bij Lake Louise en het meer was nog helemaal bevroren en vol sneeuw. Je kon het meer oplopen als je dat zou willen. Ik vergat mijn zonnebril en het was zonnig, waardoor de sneeuw reflecteerde hahaha. Resultaat is foto’s met een zuur gezicht, oeps! Die post ik dus niet ;). Verder was er rondom het meer niet heel veel te doen nu met Covid, dus wij hadden ineens tijd over. Ik opperde om naar Banff te gaan, aangezien het nog geen uur rijden is. Zo kan ik alvast zien waar ik straks ga werken/wonen. Zo gezegd, zo gedaan! Nog geen uur later kwamen we aan in het super schattige dorpje Banff! Het is altijd erg toeristisch, maar nu viel de drukte reuze mee uiteraard. Even omhoog gereden naar de Gondola. Toch wel nieuwsgierig waar ik dan terecht kom! Het was nog erg rustig, maar de locatie is echt gaaf! Halverwege de berg is het gebouw, dus dat maakt het wel extra leuk!

Red Deer

De laatste stop was Red Deer. Voor we daar heen gingen maakten we een omweg richting de Columbia Icefields. Deze weg was overweldigend zo mooi! Gigantische bergen met besneeuwde bergtoppen en geen mens te bekennen. Waanzinnig, want dat vind ik het allergaafste! Je bent een met de natuur. Uiteindelijk kwamen we bij de Athabasca Glacier uit en dat was prachtig. We liepen wat rond en het was ijskoud, waardoor je extra dat gevoel kreeg. Zeker na al die dagen vol zonneschijn. Het was prachtig weer met een strak blauwe lucht. Dit was een van mijn favoriete momenten, want er is geen beter gevoel dan omringd worden door de ruige natuur van de Rockies.

Er is niet heel veel te beleven in Red Deer, maar we bezochten nog weer goede vrienden van Winnie. Het was puur een overnachting, omdat in een keer doorrijden naar Saskatchewan te ver was.

Laatste dag op naar Saskatoon

We hadden nog een rit van 6 uur voor de boeg. De bergen verdwenen langzaamaan en opeens belandde ik in de Canadese Prairie en had ik oneindig uitzicht over droge vlaktes. Je ziet hier maĂŻsvelden, bizon farms en veel olie tanksystemen. Het is ook heel erg droog hier en daardoor veel stuif en stof.

Inmiddels ben ik al 1,5 week bij Winnie thuis en we hebben van alles gedaan, maar ook vooral veel rustig aangedaan. Wie mij kent weet dat het niet mijn sterkste kant is haha. Toch gaat het mij goed af. Ik ben naar een pedicure geweest, haar laten knippen en we hebben meer familie ontmoet. Ook heeft ze mij de omgeving laten zien en wat meer van haar leven daar. Daarnaast hebben we heel wat uurtjes met Netflix doorgebracht. Het is lekker om even een break tussen twee banen in te hebben en ook echt het vakantie gevoel te hebben. Voor de volgende accommodatie moet ik al mijn spullen zelf meenemen, dus ook daarvoor hebben wij inkopen gedaan.

Hopelijk gaan we snel met de motor een tocht maken als het weer het toe laat. Ook heb ik mijn eerste ervaring gehad in een bar in “a small town” en dat is hoe je het verwacht!

Oh, wat geniet ik van dit land en alle lieve mensen om mij heen! Ontzettend dankbaar dat ik deze tijd door kan brengen met mijn verre familie en dat iedereen mij in de armen sluit. Het is echt een bijzondere ervaring waar ik nog heel lang aan terug zal denken. Ik heb nog 1,5 week te gaan tot mijn nieuwe baan begint. Dan brengt ze mij met alle bagage weer terug naar Banff en dan zeggen we elkaar gedag!

De roadtrip was zo’n 1800 kilometer en we hebben meer dan 20 uur in de auto doorgebracht en genoten van elke seconde!

Canada, ik vind je geweldig!!!

~It feels good to be lost in the right direction~

~Travelling allowes you to become so many different versions of yourself~

Deze blog kwam snel achter de andere aan, maar alles is ook in korte tijd gebeurd!

Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om mee te gaan op avontuur!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Roadtrip Rocky Mountains

-April 2021-

A short introduction on how this all worked out. As some of you already now I have a far relative living in Canada. We are far related and it's from my grandpa his side. I just call her my auntie now to make things easier and more personal. It all started with contact through messenger a long time ago. I've seen photo albums that my grandpa made when he went to Canada to see his family. I was super interested in that, because Canada has always been high on my Bucketlist. I started to contact Winn and asked her a few things about the country and what the best places are to work. I also told her I wanted to come over to Canada to work and hopefully meet her. Then I applied for my visa and since that all worked out we could finally start planning something. In the meantime we talked via Whatsapp and had the most fun conversations. In between jobs I had some time off and she said why not do something then! Now months later we decided to go on a big roadtrip since I have four weeks off. This is the short version how this all started.

First day we met.

On sunday the 18th of April just after my Vancouver Island trip it was time for the big journey and finally meeting my auntie. I took the bus to Kamloops in the early morning to meet her there. She came all the way from Saskatchewan already so I thought I would make things a bit easier. The Rider Express departed from the Pacific Centre so I took a taxi there. Everything went smooth and the bus arrived early in Kamloops. Then the moment was finally there. Someone tapping on my shoulder and sayinghiiiiii. There she was and that moment was great! It was not awkward at all! She booked all the hotels already so it was all taken care off.

We had lunch and got to know eachother a little bit more but since we had talked so much on Whatsapp it felt like we knew eachother already. We ended up in the hot pool and talked more and more! Ordered some roomservice and that was the end of a fabulous first day. We laughed and were drinking wine, haha! She told me she was going to teach me how to drink wine, haha!

Lake Country

The next day it was time to meet some of her friends and that will be our stay for the next two days as well. Just a short drive from Kamloops to Lake Country but absolutely stunning! That whole area is full of wineries and beautiful mountains and hills in the surroundings. When we arrived we could smell the cinnamon buns which came fresh out of the oven. A warm welcome I would say. Staying there was amazing. A beautiful house, lovely generous people and they made me feel so welcome! The first night we had a few drinks and watched a movie and the day after they took us to a look out point which was closed unfortunately. After that we ended up in the Turtle Bay Pub for a few hours and enjoyed the beautiful sunny weather. Because there are so many wineries we had to go and visit one ofcourse. Intrigue wineries hosted a wine tasting and me as a non wine drinker had to go for it! Chose the wine I liked and the first step was made towards my wine experience.

West Kelowna

This is kind of a fancy rich area and Winn happened to have a long lost highschool friend living there. It has been 40 years since they’ve last seen eachother. We had some lunch there and enjoyed the amazing lake view from the big garden including a nice pool. We had a great time over there! They also showed us the local vineyard called Mission Hill.

Osoyoos

Then we made our way to Osoyoos where we stayed the night at a Best Western hotel! Ordered in a big ass pizza and chilled and talked about the awesome day.

Nelson

From Osoyoos we drove through the Kootenay Mountains towards Nelson which was a few hours drive and this was a special place. It's called “Ainsworth Hot Springs” and it's such an amazing hotel. You can use the hot pools and they have a special mineral cave which is really good for your skin. The room had a mountain view. My auntie really wanted to give me this experience.

Ferry from Balfour to Kootenay Bay

The ferry ride was a funny one because you couldn’t get out of the car. We were surrounded by massive trucks so we had to keep ourselves entertained! We blew up the speakers and off we go! We made our own party singing along with the best country music haha. We arrived some time later at Kootenay Bay and after that we drove to Radium Hotsprings. On the way I saw the first wildlife “Bighorn Sheeps” and one deer. We stayed at a motel and it was freezing in there! Luckily I brought many layers so I looked like an eskimo. Well, I don’t care haha! The sunset was stunning as you can see in the picture below. In the early morning I stared out of the window and suddenly jumped up and grabbed my camera. Ran on the street without shoes. There were 4 bighorn sheeps walking on the pedestrian walkway. I guess that is normal around here but I was amazed by it. Ha, luckily I got the pictures!

Lake Louise

Super excited to see Lake Louise. We made our way from Radium Hotsprings towards Lake Louise. We took the scenic highway 1A to hopefully spot some wildlife. Unfortunately no luck for elk or moose but we saw a few more deers which is great too! Since it was so quiet on the road I took the chance to just stand and sit on the middle of the road. Something I would never be able to do at home, haha!

Lake Louise is a small town with a few shops. We visited the lake but it was still frozen and covered in snow. Still so beautiful to see! Since time was on our side we had time to explore a bit more. We ended up driving to Banff since it’s pretty close. Had a sneak peak where I will be staying for the next five months and we visited the Gondola where I will be working. After this we made our way back to Lake Louise and enjoyed the room we stayed, because it had a bench outside and it was snowing!

Red Deer

The last stop of this roadtrip was Red Deer. Before we headed out there we took a detour to see the Columbia Icefields. That was absolutely stunning! Gigantic mountains with snow covered mountain tops and not a single human being or car to be seen. We ended up at the Athabasca Glacier and that was incredible! We walked around and tried to get as close as possible. After all those warm days it was great to feel the freezing cold for a bit for the ultimate experience. The sky was perfectly blue and it was just like a dream. This was one of my favorite places I’ve seen! Being surrounded by mountains gives you the feeling of really being alive and oh how much I love that feeling!

Later that day we ended up in Red Deer. Visited some more old friends. It is amazing to meet so many locals and these people are so lovely. It’s heartwarming. We stayed the night and rested before the long drive to Saskatoon.

Saskatoon

After a six hour drive we arrived at Winnie her hometown. During the drive the mountains slowly faded away and we ended up in the endless viewings of grain fields and stretched out meadows with buffalos on it. It feels like a western place. Welcome to the Canadian Prairies. It’s dry, windy and dusty but definitely beautiful in its own way. Can’t believe how divers Canada is.

I am staying around three weeks in Saskatoon at Winnies place. We are almost heading back to Banff. We have done quite a lot of visits, drank lots of wine and been to the hairdresser and had a pedicure. You could say I am reborn haha. Watched lots of shows on Netflix. Next week we will go for a few bike rides. Super excited to go on a trip with the motor crew.

We have done so much and it is impossible to write about everything but this probably gives a good impression of our roadtrip! This journey has been amazing and I am so gratefull for all these lovely people I got to meet. This is something I will always remember.

The whole trip took us over 20 hours in total and a solid 1800 kilometers and I enjoyed every second of it! The laughs in the car and singing out loud with all the songs was so much fun!

Oh, I love Canada!!!

Thank you guys for reading my blog! Hope you enjoyed reading it!


Reacties

Reacties

Pieter Oppelaar

Hee Fallon,
Wat een leuke vrouw dat die zoveel tijd had vrijgemaakt voor je geweldig .Dank wederom voor je mooie verslag.

XxxPieter

Netty

Wat een prachtig land en zo fijn dat je dit allemaal beleeft en een lieve vrouw de je dit laat meemaken liefs netty

Mam

Wat een prachtig en indrukwekkend verhaal. Ik ben trots op jou.!!
En Winnie ontzettend bedankt voor alle goede zorgen. Een vrouw uit duizenden.
Xxx

Pap

Ongelooflijk wat ben ik toch super trots op jou. Ik gun het jou zo lieve schat.
En winnie bedankt! Dat je dit allemaal heb willen delen met Fallon.
Top klasse!! ?

Gea

Ohh, wat een mooi verhaal weer. Ik geniet ervan. Lfs

Sabrina

Wat leuk mop,opa heeft het ook zo leuk gehad toen.
Geniet van alles om je heen..
Dikke kus?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active