fallon94.reismee.nl

Het moment dat je weer iets van je “Bucket List” kunt afstrepen.

Het moment dat je weer iets van je “Bucket List” kunt afstrepen.

We zijn inmiddels weer een maandje verder, maar ik heb zeker niet stilgezeten. Op dit moment zijn de laatste twee werk weken ingegaan en zit het winterseizoen er bijna op. Deze laatste twee weken zijn wij alleen overdag geopend. Zo heb ik afscheid genomen van collega’s waar ik de afgelopen maanden veel mee gewerkt heb, maar ook van andere mede collega’s van andere afdelingen. Het voordeel van fulltime werken is dat je nagenoeg iedereen kent. Later vertel ik meer over de vervolgstappen, maar eerst nog een paar leuke ervaringen die ik wil delen.

Grouse Mountain.

Het voordeel van werken bij Cypress Mountain is dat je kunt skiën wanneer je maar wilt. Voor het werk, na het werk of op je vrije dag. Toch zaten een vriendin en ik te brainstormen om toch eens een andere plek uit te proberen. Via een vriend hoorde ik dat Grouse Mountain ook een hele leuke plek is om te skiën. Het is ook in Vancouver, maar het is net even anders omdat je met een Gondola omhoog gaat en uitzicht hebt over de hele stad. We besloten een ticket te boeken. We hadden er super veel zin in!! Het was een hele leuke ervaring om nieuwe pistes uit te proberen en hadden het super! Speaker mee en hup van die pistes afscheuren. Er was er eentje die veel bomen en sprongetjes had. Het ging zo goed dat ik enthousiast werd en de combinatie van de upbeat muziek zorgde ervoor dat ik tussen de bomen door ging skiën en een paar goede “sprongetjes” maakte. Whoohoo, vooruitgang!!! Heel leuk om een nieuwe mountain te ontdekken en alles uit te vogelen. We eindigde de dag met het typisch Canadese gerecht “Poutine”. Patat met jus en kaas! Ja, en het is nog lekker ook hahaha.

Whistler.

Misschien dat sommige van jullie weleens van deze plaats gehoord hebben. Ook in mijn eerdere blogs misschien, want ik ben hier al twee keer geweest. Het is een enorm populaire wintersportbestemming in Canada. Het is ook erg populair onder de “celebrities”. Na heel veel geoefend te hebben met skiën was het 8 maart eindelijk zover. Mijn ticket naar Whistler was geboekt. Samen met twee vrienden van het werk gingen wij het avontuur aan. De bus vertrok vroeg in de ochtend zodat wij de hele dag konden skiën.

Om te kunnen skiën op de pistes neem je eerst een gondel naar boven. Je kunt helemaal naar de top en vanaf daar gaan verschillende stoeltjesliften naar verschillende pistes. Het was overweldigend hoeveel verschillende opties er waren. Zo is er een lift die je helemaal naar de top brengt waar je onder andere een gletsjer kunt bezoeken. Het leek wel een totaal andere wereld. De eerste piste die wij opgingen was gelijk een hele goede. Een blauwe piste met sneeuw zoals ik nog nooit eerder ervaren had. Ik sprong gewoon zo veel lag er. Je danste gewoon door het bouncen op de sneeuw. Ik wist meteen dat dit een onvergetelijke dag zou worden. Toen ging de piste over in een zwarte piste (dit wisten wij overigens niet) maar omdat het Whistler is was het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk doordat de condities zo goed waren. Echt waanzinnig hoe lang de runs zijn en hoe fijn de sneeuw is. Zo ervaar je het echte skiën. Je kunt ook van de ene top van de berg naar de andere met de “peak to peak Gondola”. Zo ga je van de Blackcomb kant naar de Whistler kant. Het uitzicht was waanzinnig!!! Tijdens het skiën/snowboarden hadden wij een GoPro om deze prachtige ervaring vast te leggen. Het is omgezet in een Youtube filmpje die te zien is via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=7s9DJ4XHS_8

Het is zo gaaf om dit te delen met vrienden en herinneringen voor het leven te maken. Het was de perfecte dag met helder blauwe lucht en een zonnetje. Zo kan ik weer iets van die Bucket List afstrepen!

Laatste 3 weken zijn ingegaan.

Nog acht shifts en dan ben ik klaar bij Cypress. Het seizoen is voorbij gevlogen en wat heb ik veel leuke mensen ontmoet. Vriendschappen eraan overgehouden die zeker zullen blijven bestaan. Het wordt best even lastig om weg te gaan, omdat ik het echt naar mijn zin heb. Toch kijk ik onwijs uit naar de volgende stap. Over 2 weken ga ik naar Vancouver Island om daar 4 dagen rond te reizen. Op de planning staat onder andere Whale Watching, surfen en de stad Victoria bekijken. Als ik terugkom ga ik gelijk aan de slag om alles te pakken, want daarna begint de grote roadtrip richting de Rocky Mountains. Kan niet wachten om mijn camera te gaan gebruiken. Dan pak ik de bus en ga ik eindelijk de familie van mijn opa’s kant ontmoeten. We hebben al veel geappt, maar elkaar nog nooit gezien in het echt. Het klikt wel al heel goed, dus ik weet zeker dat het super gezellig gaat worden.

De volgende blog wordt waarschijnlijk na mijn roadtrip!

Bedankt trouwe volgens voor de interesse en het lezen van mijn blog


Tot over een paar weken!

Liefs!

Reacties

Reacties

Gea

Jeetje wat een mooie ervaringen. Geweldig om te lezen.

Sabrina

Heyy mop,super gaaf weer wat jij allemaal durft,echt spannend..
Geniet hier nog even en succes voor je volgende avontuur 😘😘

Gerty

Geniet van al het mooie van Vancouver Island!!

Pieter

Bedankt weer voor je mooie verhaal geniet van alles.

Rijk

Eindelijk weer een geweldig bericht met mooie foto`s van je gelezen. In gedachten zie ik je nog als puppy in Saas Fee op de piste staan en dan nu dit avontuur met leuke vrienden in een prachtig land ik ben bijna jaloers hahaha. Geniet nog lekker lieve schat want er staat nog veel te gebeuren. Snel tot horens.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active