fallon94.reismee.nl

Avonturen en goed nieuws!

Hoi lieve volgers,

Wat vliegt de tijd voorbij, op dit moment ben ik alweer een goede 3,5 maand in Canada. Ondanks het virus weerhoudt het mij er niet van om zoveel mogelijk uit mijn Work&Holiday te halen. Hier zijn ook zeker wel veel beperkingen, maar gelukkig kan ik nog steeds ontdekken door middel van tours en wandelingen bijvoorbeeld.

Banenjacht…

Inmiddels heb ik niet stilgezeten als het aankomt op het vinden van een zomer baan. In Februari beginnen de meeste bedrijven met sollicitatie rondes. Zoals velen van jullie weten ben ik nogal van het vooruit plannen en wil ik gaan voor de leukste baan. Een paar weken terug heb ik contact gezocht met de organisatie om mijn opties te bekijken. De locatie was al snel duidelijk aangezien ik daar in eerste instantie al heen zou gaan, namelijk de Rocky Mountains. Het liefste wil ik een baan waarbij ik veel buiten ben en lekker actief kan zijn. Ik ben een “druk typetje”, haha. Ik kreeg al snel wat banen aangeboden, maar toch was het nog niet wat ik zocht. Totdat er een baan kwam als ticket agent bij een cruise bedrijf in Lake Minnewanka. Wauw, dit is gaaf en helemaal wat ik zoek! Op 1 februari kreeg ik een mailtje dat ik een interview heb op 4 februari! Veel voorbereidingstijd had ik niet en ook moest ik het interview doen op het werk. Het gesprek verliep super goed en ze was heel enthousiast. Het enige was dat de baan waarvoor ik solliciteerde niet meer beschikbaar was… Dat was wel eventjes een kleine domper, maar ze was zo enthousiast en wilde mij andere baankansen bieden. Uiteindelijk kwamen we uit op Guest Services Agent ofwel ticket saler bij de Banff Gondola! Dit komt het meeste in de buurt als het aankomt op werken in de Rocky Mountains en het is op een prachtige locatie. Ik krijg staff housing erbij en veel andere voordelen. Aan het einde van het gesprek zei ze dat ze spoedig contact op zou nemen. Een dag later kreeg ik de email dat ik was aangenomen, whoohoo!! Mijn baan voor de zomer is een feit! Tot het eind van het seizoen zit ik goed! Grappig hoe het soms kan lopen.

Stanley Park - fietstocht

Tijdens mijn vrije dagen heb ik ook zeker niet stilgezeten. Het was super mooi weer en dat betekent naar buiten!! Zo heb ik onder andere een mooi park in Vancouver bezocht. Het is een lange wandeling en daarom besloten we om dit keer een fiets te huren en zo het park te verkennen. Super leuk en veel gelachen. Daar gingen we op onze “cruisers”. Een heel deel van het park is aan de kust gelegen en het andere deel is meer tegen de stad aan en daar kwamen we heel veel eekhoorns tegen. Blijkbaar is dat een verzamelpunt voor eenden, eekhoorns en wasberen. Het laatste stuk begon het gigantisch te sneeuwen en waren we aardig doorweekt. Sneeuwstorm in Vancouver gebeurt niet zo vaak..het was zeker een ervaring.

Cleveland Dam

Inmiddels ben ik ook wezen hiken. Er is een bekende plek, genaamd Cleveland Dam. Een hele grote dam waar continu water in een diepe cliff naar beneden stort. De omgeving was prachtig, besneeuwd bergtoppen en een prachtig meer. Even waande ik mij terug in Nieuw Zeeland. Het was ook echt een plek voor honden, waardoor ik ook even wat “puppy love” kreeg. Dat heb ik zo nu en dan echt eventjes nodig, haha.

Squamish rafting & eagle spotting

Samen met een vriendin waren wij aan het brainstormen wat onze nieuwe avontuur zou worden. We werken allebei zoveel en zeiden tegen elkaar “we zijn tenslotte op een work&holiday). We moeten echt weer iets nieuws gaan ontdekken. Zelf ben ik gek op activiteiten en vooral iets outdoors. Raften is iets dat ik in Nieuw Zeeland gedaan heb en dat vond ik echt fantastisch. Toen ik op de website keek zag ik dat ze wild water raften pas in april weer doen. Zo lang wilde wij niet wachten en toen kwam deze optie tevoorschijn. Raften op een kalme rivier uitkijkend naar Bald Eagles en vis. Hmmm, klinkt wel erg interessant. Hoppa, geboekt voor we het doorhadden. Let’s go! Met de bus vanuit de stad ben je met een uurtje in het plaatsje Squamish. Daar werden wij ontvangen door 2 tourguides en het was weer een privé tour. Voordeel van doordeweeks gaan.


Daar gingen we dan, zwemvest aan en veiligheidsinstructies aangehoord en hup de raft in. Al snel zag je de eerste eagles hoog in de bomen. Geweldig om dat te zien. Het zijn de Amerikaanse Bald Eagles. Ze maken gigantische nesten die je overal in de bomen zag. We zagen andere vogeltjes en eigenlijk geen vis. Op de vis na die de vissers net hadden gevangen. Aan het einde liepen wij terug naar de auto en toen waren er mega veel eagles in de lucht aan het rondvliegen! Paar mooie foto’s kunnen maken.

Het plaatsje Squamish wordt veel gebruikt voor films/commercials etc. Een van de series die daar gefilmd wordt is Virgin River. De bar die in veel scènes gebruikt wordt was vlakbij het bedrijf. De tourguide nam ons speciaal mee daarnaartoe. Super leuk om te zien! De middag werd afgesloten met heerlijke chili, chocolademelk en een brownie. Toen was het tijd om terug te gaan.

Helaas zijn de beertjes nog in winterslaap anders kun je die zomaar zien als ze lekker van de zalm sushi genieten, haha. Anders had ik dit kunnen zien:

Zodra ik in Banff ben kan ik zelf foto's maken van beren, maar deze kon ik niet weglaten! Deze is eerder in het seizoen gemaakt, maar vond het een te gave foto om niet te plaatsen!

Dit was weer een aardig lange blog! Ik word altijd zo enthousiast als ik schrijf en wil alles met jullie delen! Hopelijk vonden jullie het weer net zo leuk als ik :)

Veel liefssss & tot de volgende!


Reacties

Reacties

sabrina

Heyy mop,wat gaaf en ook serieus op de plek van virgin river..was die knappe barman er ook 😜.
Mooi ook echt met die roofvogels en jij gefeliciteerd met je zomerbaan..tot horens weer en nog veel plezier 🥰😘

Roos

Heel gaaf Fallon, wat een mooie foto's! Geniet ervan daar! x

Gré

Hey Fallon wat top dat je ook een zomer baan hebt gevonden daar geen zorg meer over

En dan weer je verhaal wat een geweldige ervaring weer allemaal mooi vertelt ook bedankt daarvoor
Schitterend land
Xxxx

Joriska

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Trots op jou 🤗 juist! Genieten zul je :)

Pieter

Hee lieverd

Gefeliciteerd met je zomerbaan.
Erg bedankt voor je fantastische verhaal en mooie foto’s .
Ik was vooral onder de indruk van de vogels wat een imposante dieren.

Liefs Pieter 😘

Gea

Wauw

Riet

Wat een geweldig avontuur en wat fijn dat je een andere baan gevonden heb. Je maakt zo wel heel veel mee. Blijf heerlijk genieten van alles

Suus

Wat schrijf je toch leuk Fallon, het is een prachtig avontuur😀

Liesbeth.

Wat super leuk allemaal en wat is het mooi daar.
Succes 😁😁

Rijk

Hoi Fallon, eindelijk weer een blog van je fijn om te zien en lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het is niet voor iedereen weggelegd wat jij allemaal meemaakt dat is een groot goed wat je-je verdere leven bijblijft. Geniet nog maar lekker door want tijd gaat snel en ik hoop snel weer op een nieuw verhaal. Dikke knuffel Rijk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active