fallon94.reismee.nl

Sneeuw pret!

Sneeuw pret!

Yes, ik heb weer een hoop nieuwe ervaringen opgedaan en ik kan niet wachten om deze met jullie te delen.

Bucket list trip, check!

Om maar gelijk goed te beginnen ben ik vorige week opnieuw naar het plaatsje Whistler gegaan en dit keer om een hondensledetocht te maken. Dit stond heel hoog op mijn “bucket list”. Hier in Vancouver regent het zo vaak dat elke week tijdens mijn vrije dagen ik ergens buiten kletsnat eindigde. Daar had ik nu toch wel een beetje genoeg van en vond dat het hoog tijd werd voor een nieuw avontuur. Zonder ook maar een keer naar het weerbericht te kijken heb ik dit samen met een vriendin geboekt. Maandagochtend om 09:00 uur vertrok de bus naar Whistler. Dit is een prachtige toeristische route langs het water omringd met bergen. Eenmaal daar aangekomen begonnen we de dag goed met een bakkie & lekkers J. Om terug te komen op het weer, het was een strak blauwe lucht en echt lekker koud. Toen begon de pret! Met een shuttle vanuit het dorpje reden wij richting het “afgelegen” gebied waar de honden zijn. De omgeving was adembenemend.

Eenmaal aangekomen hoorde je het geblaf al! Ik was al helemaal in mijn element. De loslopende honden kwamen ons vriendelijk begroeten en ik werd gelijk geblokkeerd door 3 honden die een grote behoefte hadden aan knuffels. Meteen zei ik tegen de tourguide “this warms my heart”. De 8 honden voor onze tocht stonden al klaar inclusief de slede. Wij waren de enige voor de tour en daarom hadden wij een privé tour, win win!!! In het begin vertelde hij van alles over de kennel en de honden in het algemeen en vervolgens over iedere individuele hond wat het verhaal erachter was en waarom ze in deze positie voor de slede gezet worden. Je maakte echt kennis met de honden op deze manier. Na de introductie kropen wij in de slee. Erg knus was het wel hahaha. Het moment dat hij zei “ready” gingen ze er als een gek vandoor. Niet normaal hoe sterk deze honden zijn. De honden kregen zeer regelmatig even een pauze en pas als ze weer op adem waren gingen wij verder. Daarnaast was er een lange break waarbij ze even los mochten lopen. Het is allemaal keurig geregeld en het welzijn van de dieren wordt zeer goed in de gaten gehouden. Het beste bewaar ik natuurlijk voor het laats, want….ik heb zelf ook de slede bestuurd! Whiehoeeee dat was zoooo gaaf!!! Een hele andere ervaring dan in de slee zitten. Aan het eind van de rit kregen ze heerlijke kippen soep voor extra eiwitten! Wat een droom ervaring was dit zeg!!!

Snowshoeiing

Cypress Mountain ski resort bestaat uit twee aparte delen. Downhill (waar ik werk) en de Nordic area. Dit is net ietsje lager gelegen. Hier kun je langlaufen, tuben en snowshoeiing doen. Het was wederom een prachtige dag! Een andere vriendin en ik besloten de hike te gaan doen. Grappig om van die sneeuwschoenen aan te hebben met van die spikes eronder voor grip. Je moet er echt eventjes aan wennen, maar dat ging gelukkig vlot. De hike was zo’n 5 km in totaal. Je liep stukken door het bos en stukken omhoog en omlaag. Best een uitdaging wel. De laatste heuvel was pittig, maar het uitzicht was het helemaal waard. Aangezien ik mijn skibroek aan had besloot ik niet naar beneden te wandelen maar lekker op m’n bips naar beneden te glijden, hilarisch hahaha. Daarna zijn wij helemaal naar Downhill area gelopen en het afgesloten in de bar met “hurricane fries” een soort speciaal soort patat hier haha. Het was een flinke workout, die ik nog wel even voelde een paar dagen later!

Tubing

Wat een top week! Hele week geen regen! Met twee vrienden zijn wij vrijdag na het werk gaan tuben. Je gaat dan in een rubberen band naar beneden met een behoorlijke vaart. Dat zorgde wel voor de slappe lach kan ik je vertellen. Je stuitert alle kanten op haha! Super leuke ervaring en je voelt je weer helemaal een kind.

Capilano Suspension Bridge

Dit was ook een heel leuk uitje. Ongeveer een half uurtje met de bus en je bent bij de bekende Capilano Suspension Bridge. Een gigantische hangbrug boven het water omgeven door een bos met hoge bomen. Opzich ben ik geen held op hoogtes, maar ik ga een uitdaging niet snel uit de weg. Het was echt heel gaaf en gelukkig rustig. De brug schommelde niet al teveel heen en weer en was stabiel genoeg. Verder kon je via kleinere hangbruggen van boom naar boom lopen. Het was een leuke ervaring en omdat ik hier woon mag ik vanaf nu onbeperkt daarnaartoe.

Tot zover weer een nieuwe update! Nog zo’n 2,5 maand tot ik klaar ben bij Cypress Mountain en dan wordt het tijd voor de volgende uitdaging! Summerrrr!

Tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Sabrina

Heyy meis,genieten he daar.
Allemaal mooie ervaringen en wat is het prachtig daar.
Geniet ervan en een hele dikke knuffel van ons 😘😘

Sabine Damen

Wat een geweldige ervaringen! Heel veel plezier nog gewenst en heel leuk dat je dit post! Groetjes van een oud stal genootje

Pieter Oppelaar jr.

Wauw mooi verhaal weer ik lees het met plezier ,geniet maar lekker en keep up the good work 😘

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active