fallon94.reismee.nl

Winter Wonderland & Hello 2021

Dit wordt een kort blogje, maar zeker de moeite waard. Inmiddels ben ik alweer een paar weekjes verder en werk ik nu ruim vijf weken bij Cypress Mountain. Het skiën gaat elke keer een stukje beter. De laatste keer was het een behoorlijk avontuur, aangezien ik onverwachts op een onmogelijke zwarte piste terechtkwam. Het was mijn vrije dag en top drukte, waardoor ik geen bereik had. Ik was namelijk alleen omdat ik op zoek was naar iemand. Bellen/smsen niks werkte normaal. Uiteindelijk na mezelf moed ingesproken te hebben besloot ik de gok te wagen. In de pizzapunt naar beneden…Dit ging heel even goed maar ik vond het veel te spannend! Volgende optie was zijdelings naar beneden stappen, maar ook dit lukte niet. Laatste optie…ski’s uit en gewoon lekker naar beneden wandelen, hahaha! De eerstvolgende piste die ik deed liep ook iets minder gesmeerd. Een mega crash met een losgeraakte ski. Gelukkig was het op een dikke lip en blauwe scheenbenen niet al te erg. Ze zeggen tenslotte ,,Leren door vallen en opstaan”.

Een paar weken terug ben ik downtown Vancouver gaan verkennen en onder andere de “stoomklok” gezien in het bekende Gastown. Nog leuke souvenirs gescoord en kerstinkopen gedaan.

De dinsdag voor kerst ben ik met een vriendin naar de meest droomachtige bestemming geweest. Het kleine en vooral schattige dorpje Whistler. Dit dorp staat bekend om de Olympische Spelen. Vanuit de stad rijden er dagelijks bussen die je in nog geen twee uur naar Whistler brengen. Het was erg rustig vanwege het virus, waardoor we alle ruimte hadden om te verkennen. Zo zijn we eerst door het dorpje gelopen om wat winkeltjes te bekijken en met de Gondola naar boven gegaan om te kijken op de piste. Prachtig uitzicht! Het is een klein dorpje en na een paar uurtjes had je alles wel gezien. We besloten een activiteit te gaan doen en kwamen uit op een Escape Room! Hartstikke leuk om te doen en dat met z’n tweeën. Helaas net niet ontsnapt, maar wat was dat leuk!

Rond 16:30 uur wordt het donker en dan zie je overal de kerstlichtjes. Na een glühwijntje op het plein zijn we de lichtjes gaan bekijken. De foto’s vindt je hieronder, maar het was zooooo koud dat ik 5 minuten lang mijn hand niet voelde na het maken van de foto's haha. Dit was echt het ultieme Winter Wonderland gevoel! Na het avondeten bracht de bus ons terug naar het aangename Vancouver.

De kerstdagen waren erg gezellig. Beide dagen heb ik gewerkt, maar dat was juist heel leuk! Een kerstoutfit aan, muziekje op en kerstkoekjes / chocolade. Kerstavond ben ik na het werk met een groepje collega’s een drankje gaan doen in de bar. In de avond ben ik uiteten geweest met andere collega’s. Dat was reuze gezellig! De tweede kerstdag heb ik gevierd met twee meiden. De avond bestond uit film kijken, spelletjes doen, snacks en sushi!!! Toen ik thuiskwam heb ik nog cadeautjes uitgepakt met het gezin. Heel veel leuke dingen gekregen, zoals sjaal, vest, chocolade, sokken en mijn eigen kerst sok ofwel stocking!! Ik voel mij heel erg welkom bij het gezin.

Oud & Nieuw verliep wat rustiger. Na gewerkt te hebben ben ik met een collega wat gaan eten in een Ierse pub en vervolgens thuis filmpje gekeken met het gezin en om 00:00 uur met mijn ouders gebeld en toen ging het licht uit.

Een nieuw jaar met nieuwe kansen waar ik ontzettend veel zin in heb! Het jaar waarin ik heel veel van Canada mag gaan bewonderen en de zoektocht start naar mijn zomer baan.

Nog voor iedereen de beste wensen! Op naar een positief & gezond nieuwjaar!

Reislustige groetjes van mij!

Reacties

Reacties

sabrina schipper

Hey mop
Jeetje lijkt wel een decor uit een Netflix serie,wat mooi daar.
Geniet en een dikke knuffel ?

Gea

Mooi verhaal weer.
Heel veel mooie avonturen voor 2021.

Liesbeth

Wat een avontuur daar zeg,heel leuk om te lezen.
Heel veel plezier Verder Falon.

Joriska

Wat een prachtige natuur! Super gave foto’s. Geniet van je avontuur! ?

Riet

Geweldig weer je verhalen en wat een prachtige foto's. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat iedereen zo aardig is. Geniet

Pieter Oppelaar (junior)?

Lieve Fallon

Bedankt voor je mooie verhaal.
En ook de prachtige foto’s .
Ik wens je een gezond en mooi nieuwjaar toe.
Veel plezier in het wonderschone Canada.

Liefs Pieter

808

Your infectious smeys and great personality is difficult to miss in a crowd. The fact that you weren’t able to ‘escape’ is a sign that we want you here for more adventures. Vancouverites will embrace you as a fellow local in no time. Happy exploring yet another part of this world, I know you are on a mission to absorb all that this world will offer. Happy 2021

Edwin

HEEY:D

Super leuke blog en damm die foto's ik ben echt jaloers. Zit ik hier in nederland met de standaard klagende mensen over vanalles en nog wat. Niet doorhebbende dat ze het zelf moeten oplossen of gewoon moeten accepteren. Jij hebt het voor jezelf fantastisch opgelost en doet weer een hele hoop nieuwe ervaringen op. Naast dat jezelf dingen leert ben ik ervan overtuigd dat jij andere mensen ook stimuleert/inspireert met jou enthousiasme die zo aanstekelijk werkt.

groetjes vanuit het altijd (be)lichte westland:P

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active