fallon94.reismee.nl

Whoops, opeens ben je al 1 maand in Canada!

Hallo trouwe volgers,

Ondanks dat ik pas twee weken uit quarantaine ben is er toch al best wel veel gebeurd en is het hoog tijd voor een update.

Woensdag 25 november werd ik wakker en mocht ik eindelijk de wijde wereld weer in! Al met al heb ik de quarantaine goed doorstaan. Zou ik het nog eens "makkelijk" even doen?? Nee, dat ook weer niet! 14 dagen lang geen mens zien is toch best wel een bizarre situatie. De taxi had ik uiteraard al vooruit geboekt en om 11:00 uur was het zover. Op naar mijn vaste woonverblijf voor de komende maanden. Het was slechts 10 minuutjes van de airbnb vandaan. Bij aankomst werd ik meteen heel leuk ontvangen. De vrouw waar ik bij woon is ook mijn manager. Ik kreeg een rondleiding door het huis en al snel kwam de kers op de taart "de hond". Ze hebben een rescue hondje genaamd Charlie. Het is een kruising Wheaten terriër/poodle oftewel een fluffy blond hondje. Het klikte gelijk heel goed en wat was het fijn om een hond te knuffelen nu ik mijn eigen lieverd moet missen. Vanuit mijn kamer heb ik uitzicht op twee bergen "Cypress Mountain en Grouse Mountain" en ik werk op Cypress Mountain. Al snel heb ik het helemaal eigen gemaakt en alles ingericht en wat inkopen gedaan.

De dag erna had ik oriëntatie middenin het centrum. Zelf woon ik in North Vancouver, dus ik moet met een seabus over het water naar het andere deel. Gelijk een leuke ervaring. Tijdens de oriëntatie ontmoette ik iemand waarmee ik al contact had via de messenger. Ze werkt op dezelfde plek. De oriëntatie stond in het teken van uitleg over Canada, reistips, gewoontes etc. Daarna hebben we een simkaart gekregen, bankaccount opgezet en andere belangrijke zaken geregeld. Een leuke eerste intensieve dag na 14 dagen passief te zijn geweest.

Dit is het uitzicht vanaf "downtown" een stukje van North Vancouver met de bergen op de achtergrond

Vanaf de dag erna begon alles. Het is mega druk op het werk dus ik mocht gelijk beginnen. De shuttle bus die het personeel dagelijks naar boven vervoerd is heel luxe. Ook de route ernaartoe is waanzinnig mooi. De eerste keer toen ik al die sneeuw zag was waanzinnig! Voor je het door hebt zie je de eerste bordjes "Bears in the area" zo onwerkelijk!! Nu zijn ze lekker in winterslaap maar ik ga er genoeg in de zomer zien!

Mijn manager heeft mij aan iedereen voorgesteld en ik kreeg gelijk bedrijfskleding inclusief naambordje. Voor ik begonnen was werd ik gelijk gepromoveerd naar "leidinggevende ofwel supervisor". Hoe gaaf is dat ?! Een korte omschrijving van mijn werk is het ontvangen van gasten die naar de Creek Grill ofwel cafetaria willen. Het is een baan ontstaan door covid. Vereiste zijn het dragen van een geschikt mondmasker en het scannen van een QR-code voor contactgegevens mocht er iets gebeuren. Het is de taak van de "host" om te zorgen dat deze regels nageleefd worden. Hiervoor moet je soms wel sterk in je schoenen zijn, want lastige klanten zijn er overal. Gelukkig is het overgrote deel begripvol en meewerkend. De afgelopen 2 weken heb ik veel geleerd en de baan zelf had ik al snel onder de knie. Nu worden mijn taken uitgebreid. Zo ben ik het aanspreekpunt voor het team (11 teamleden) en maak ik o.a. werkroosters, controleer urenlijsten en geef akkoord voor uitbetaling. Binnenkort mag ik ook HR emails gaan beantwoorden. Nieuwe teamleden werk ik in en doe al het papierwerk zoals contracten en inscannen van gegevens. Daarnaast geef ik veiligheidsoriëntaties en zorg ik wekelijks voor nieuwe punten waar we aan kunnen werken. Er zijn ook speciale "supervisor meetings" die ik bijwoon. De eerste week had ik er meteen eentje. Het is ontzettend leuk om zoveel verschillende taken te mogen doen en verder te ontwikkelen. Het team is zo leuk en behulpzaam ook buiten onze afdeling om. De sfeer is gezellig en ik heb het reuze naar mijn zin. Doordat wij werken voor de cafetaria krijgen wij elke dag die wij werken een gratis maaltijd. WIN WIN !

Cypress Creek Lodge

Als je werkt bij Cypress Mountain dan krijg je ook een seizoenspas gratis. Inmiddels heb ik deze ook al kunnen benutten en ben ik na mijn shift de piste opgegaan. Het wordt hier om 16:30 uur al donker, maar wij bieden night skiing aan dus ook dan kun je gewoon gaan. Mijn materialen heb ik gehuurd en deel aangeschaft en ik kan wanneer ik maar wil na het werk heerlijk de piste op!

Naast het werk heb ik 2 dagen in de week vrij om te kunnen ontdekken. Tot nu zijn er 3 vrije dagen geweest. De eerste dag ben ik naar een bekend park geweest met een collega, genaamd Stanley Park. Je kunt het park bezoeken te voet, met de fiets of paard te wagen. Wij kozen om te wandelen, maar we zagen maar een klein stukje. Op een zonnige dag ga ik zeker met de fiets helemaal rond. Verder heb ik een indoor markt bezocht met twee meiden, de markt heet Granville Island. Deze markt staat bekend om de verse producten, waaronder groenten, fruit en vis. De zalm is hier vooral zo goed!! Het is namelijk verse vangst en geen kweek. Het regende de hele dag door en daarom kozen we ervoor om een bezoekje te brengen aan de Art gallery. Dat is hier heel populair en het was een binnen activiteit, dus waarom niet? Daarna een hapje gegeten en vervolgens terug naar huis.

Zoals je kunt lezen heb ik het ontzettend naar mijn zin. Het land is waanzinnig en ik heb nog maar zo weinig gezien. Mijn werkweek is van woensdag tot en met zondag en ondanks dat de dagen echt wel lang zijn, omdat je met de shuttle en openbaar vervoer een pittige reistijd hebt vind ik het fantastisch! In Januari begint het volgende traject om te gaan kijken voor een baan in de zomer. Dat wordt zeker weten ergens in de Rocky Mountains!

Al met al weer een flinke update en ik hoop nog heel veel meer te ontdekken en dit vervolgens met jullie te kunnen delen

Tot de volgende blog!

Veel liefs vanuit Canada!

Reacties

Reacties

Elly Broertjes

Wat indrukwekkend allemaal! Geniet en pas goed op jezelf

sabrina

Wat leuk weer mop en ook veel te zien daar,geniet ervan 😘

Gea

Geweldig. Geniet ervan, maar dat doe je natuurlijk al.

Linda

Wauw wat een belevenis allemaal. Ik vind het super stoer van je! Ik wens je nog heel veel plezier en succes!

Len

Wauw Fall wat super om te lezen dat je zo op je plek zit. Ik had niet anders verwacht maar ben zo trots op je!! Gaaf dat het op het werk ook zo leuk is en dat je meteen al gepromoveerd bent. Toppertje!!

Liefs!!

Kirsten

Leuk om te lezen Fallon! Zo te lezen zit je echt op je plek daar, leuk!

Gerty

Wat een heerlijkheid allemaal Fallon!

Ingrid

Super leuk om te lezen!!! En wat heb je al veel beleefd en gedaan!!!

Lizzy

Zo leuk dit weer te lezen! Ben zo blij voor je dat je het zo naar je zin hebt. Ik hoop dat je nog een hoop leuke dingen gaat beleven! We hebben snel weer contact 😁

Pieter Oppelaar

Dank voor je mooie verslag het is weer genieten van je verhalen 😘

Astrid

Wow wat klinkt het allemaal leuk, wat een ervaring weer! En lekker skiën na werktijd, leuk!

Antoinette

Wat leuk om weer zo’n enthousiast verhaal te horen. In zo’n mooie omgeving werken en ook nog mogen skieen.... 🤩

Roos

Heel erg leuk om te lezen Fallon, geniet ervan daar! :)

Riet

Wat leuk om weer je verhalen te lezen. Fijn dat je het naar je zin hebt met werken en dat ze allemaal zo aardig zijn. Ook al veel gezien gezien in die korte tijd. Mooie foto's geniet ervan

Natasja

Geweldig Fallon,! Mooi om alles te lezen wat je meemaakt. Geniet er van het is je reuze gegund.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active