fallon94.reismee.nl

Great Barrier Island

Great Barrier Island

De laatste bestemming kan ik ook afvinken, want afgelopen weekend ben ik naar een heel bijzondere plek geweest. Het ligt op 88 kilometer noord-oostelijke richting vanaf Auckland. Je hebt twee opties om ernaartoe te reizen. Je kunt de ferry nemen en dit duurt zo’n 4.5 uur of je kunt kiezen voor een vlucht. Je gaat dan met een mini vliegtuig en bent 30 minuten later op je bestemming. Deze keuze was niet moeilijk. We gaan vliegen natuurlijk!

De dag van vertrek stonden we vroeg op. Onze vlucht vertrok namelijk om 07:30. Het was echt een mini vliegtuigje. Met totaal 10 personen zaten we in een knusse cabine. Je kunt alles goed voelen. Het opstijgen en landen is zo intens, omdat je elke beweging voelt. Het was geweldig om mee te maken en het uitzicht was fantastisch. Echt super van genoten.

Eenmaal aangekomen op het eiland liepen we richting het auto verhuurbedrijf. Een van de meiden had een terreinwagen geboekt, omdat de wegen vaak slecht zijn. De eigenaar kwam naar ons toe met de mededeling dat er slecht nieuws was. Onze gehuurde auto was de avond ervoor gecrasht. Er was geen andere grote auto beschikbaar. Niet getreurd, er kwam daarachteraan een hele verassende zin. Ze zei: jullie hebben zojuist een upgrade gekregen naar mijn auto…en wat voor eentje!!! Een BMW X5 whoehoeeee! Wij waren de andere auto al vergeten en gingen helemaal uit ons dak. Wanneer krijg je zo’n kans om in een auto als deze rond te rijden in Nieuw Zeeland? Grijpen dus! De hele ochtend erin rondgereden en om de beurt mogen ervaren hoe zo’n auto rijdt. Toch lachen dat een paar meiden zo uit hun dak kunnen gaan om een gave bak! Aan het eind van de ochtend kregen we een belletje. Onverwachts kwam er visite en daarom wilde de eigenaar haar eigen auto terug hebben. De teleurstelling was zeer groot, haha! Wat voor eentje zullen we nu krijgen? Wil je even lachen? Het was een auto van maar liefst 26 jaar auto en handgeschakeld..hahahahaha. Van luxe naar vrijwel niks, maar wat hebben we een lol gehad om die rammelbak. We kwamen toch mooi overal.

Op het eiland kon je van alles doen. Het weer was geweldig, super zonnig en zo’n ruim 25 graden. We besloten een aantal bays te bezoeken en een hike te doen. De hike bracht ons naar de Windy Canyons. Dit zijn hele grote cliffs. Na rond te hebben gereden en gekeken gingen we inchecken bij ons hostel. Er verbleef een hele groep met vissersmannen die in de avond nog even een goed feestje gingen vieren. Er was ons verteld dat er een Ierse pub zat op het eiland die verkozen is tot de beste Irish Pub van de wereld naast Ierland zelf. Dat is best wel een hele grote titel. Dat moesten we even gaan bekijken. Heerlijk gegeten daar en de Apple Cider was ook erg lekker.

De volgende dag hadden we lekker even uitgeslapen, gewoon omdat dat kan. Je leeft tenslotte op eiland stijl. We zijn vervolgens een wandel track gaan doen richting natuurlijke hot springs. Daar hadden we onze privé plek gevonden en gerelaxed. Later in de middag was het nog steeds super warm en onze vlucht ging pas om 19:30 terug. Op naar een ander strand. Medlands beach heet het en dit is een echt surfersstrand met flinke golven. Daar nog even liggen bakken om te werken aan een kleurtje. Het begint nu ergens op te lijken.

Tijdens de terugvlucht had ik de massel om direct naast de piloot te zitten. Dat heeft mooie foto’s opgeleverd. Gave ervaring zo voorin de cockpit!

De weken gaan nu hard. Over zo’n 6,5 week vlieg ik terug naar Nederland. Dus ik ga nog even goed genieten van het heerlijke zomerse weer.

Without new expierences , something inside of us sleeps.

The sleeper must awaken.

Oma Rison

Goedemorgen lieverd jonge jonge wat een super ervaring weer .Ben zo blij voor jou dat je dit allemaal mag beleven. leuke foto s en super gaaf zo in een vliegtuigje, was wat voor Opa geweest.dikke knuffel en geniet nog even van al dat moois. liefs Oma.

oma

hoi fallon wat heb je weer genoten van deze trip en mooie foto.s gemaakt. Ik heb inmiddels ook kennis gemaakt met job jullie nieuwe hondje een schatje. Nou fallon geniet nog maar even van alles
Liefs oma xx