fallon94.reismee.nl

The Cook Islands!

The Cook Islands

Donderdag 27 juli was het na weken aftellen eindelijk tijd om naar een prachtig eiland te gaan voor een heerlijke vakantie. Samen met Alina zijn wij ’s ochtends vroeg vertrokken naar het vliegveld. In Auckland was het koud en regenachtig, dus we konden wel wat zon gebruiken. Na ingecheckt te zijn was het wachten tot we in het vliegtuig konden stappen. De heenweg duurde zo’n 3 uur en Air New Zealand heeft de nieuwste films en series. Het vloog daardoor voorbij. Het is in Nieuw Zeeland winter dus wij hadden onze warme kleding nog aan, maar het moment dat wij uit het vliegtuig stapte kwam er een warme deken over ons heen. Niet te geloven dat het daar in de winter tijd nog zo warm is!! Op Rarotonga Airport werden wij ontvangen met muziek. Een oud mannetje op de Ukelele en we kregen van de mensen die onze shuttle regelden een bloemenkrans. Een en al vrolijkheid, zon en paradijs! De weg naar ons guesthouse was zo’n 20 minuten en je kreeg meteen een indruk van het eiland. Een prachtig, helder blauwe zee en witte zandstranden. We verbleven in een guesthouse met zo’n 10 aparte kamers en gedeelde badkamer, keuken en tuin met hangmat!! Het was een prima verblijf.

Onze warme kleren gooide we gauw uit en de korte broek kwam tevoorschijn. Op naar het strand…foto’s maken!!! In de avond lekker wat gegeten in een restaurant met een zwembad en palmbomen. De volgende dag hadden wij een glass bottom boat tour gepland staan. Je werd wederom ontvangen met een band die eigen muziek maakte. Ze bespelen houten instrumenten en zingen hun eigen liedjes. Je komt zo helemaal in de eiland sfeer. Op de boot kon je de zee goed bekijken. Het was zo ontzettend blauw je zag overal de bodem. We gingen naar de laguun om te snorkelen. Je hebt geen wetsuit nodig, want het water is warm genoeg. We hebben heel veel kleurrijke vissen gezien en twee murene’s in een kleine grot en later nog een schildpad. Het was een hele leuke ervaring. Erna gingen we met de boot naar een eiland om te lunchen. Op het menu stond een vis barbecue, jammie! Daarna een demonstratie hoe je kokosnoten uit de boom haalt en hoe je ze opent. Je kunt van alles doen met die kokosnoten. Opeten, kokoswater drinken en kokos crème maken. Super efficiënt is het. Daarna kregen wij te horen wat je allemaal gedaan moet hebben op het eiland en wat tips zoals uitgaan met de party bus. We werden in contact gebracht met de eigenaar van de bus en hij zei dat het helaas vol zat. Wij baalde enorm, maar we hadden een kleine kans omdat hij ons op de wachtlijst zette. Later in de middag heerlijk in de hangmat gelegen. Nooit gedacht dat dat zo rustgevend is. Viel steeds bijna in slaap hihi.

De dag erna zijn Alina en ik gaan quad rijden in een bos. Heel gaaf om te crossen op zo’n ding en door het water te splashen. Ook stopten wij bij twee watersystemen. Al hun drink water komt vanuit de bergen met de rivier naar beneden en wordt gefilterd door het grind en komt in het water zuiveringssysteem terecht. Dit droogt nooit uit en is dus een perfecte methode. Na de quad tour kregen wij een heerlijke sandwich. Een voldane ochtend! Vervolgens was het tijd om te relaxen op het strand. Er lopen veel honden op het strand en dat zorgde voor grappige momenten. Als je een beetje in slaap begon te vallen liep er een hond langs en snuffelde. Je schrok je soms rot haha. Toen ontmoette we leuke mensen en hebben wij met hun gefrisbeed. Wij vertelden onze plannen en hadden leuke gesprekken. Toen kregen wij het verlossende smsje. Jullie kunnen mee op de party bus. Alina en ik waren door het dolle heen, want wij hadden wel zin in een feestje.

Om 20:30 werden wij voor ons verblijf opgehaald. Het was een grote open truck met disco lichten en keiharde muziek. Dit beloofde wat haha. Iedereen was al volop aan het dansen. Vervolgens zagen wij bekende gezichten in de party bus. Het waren de jongens die wij ontmoet hadden op het strand. Die besloten ook te gaan toen wij het verteld hadden. Het was een groot feest met dansjes en drankjes. Veel nieuwe mensen leren kennen en een super leuke avond gehad. Partyen in Island style!

De dag later was het tijd om bij te komen na zo’n 4 uurtjes slaap, haha! We besloten te relaxen op het strand en te gaan peddleboarden. Een goede test voor je balans zullen we maar zeggen, hihi. Later in de middag wilden wij het eiland verder verkennen door met de bus richting het stadje te gaan, maar op zaterdag is alles na 12:00 uur gesloten. Het was volledig uitgestorven haha. Alsnog een leuke busrit over het eiland met alle ramen volop open en gassen maar.

Helaas was het alweer onze laatste dag. De tijd is voorbij gevlogen. Nog een laatste keer naar het mooie strand toe. Toen kwam een bekende nog langs en heeft hij voor ons een kokosnoot uit de boom gehaald en hebben wij kokos water geproefd. Super lekker is dat! Eigenlijk wilde wij helemaal nog niet weg, maar zo gaat dat helaas. Het was een geweldige ervaring die voor mooie herinneringen heeft gezorgd. Om 16:00 uur gingen wij de lucht in en we kwamen een dag later in Auckland aan waar het 22 uur later is. Tijdreizigers zijn we, hihi.

~Do not follow where the path may lead, Go instead where there is not path and leave a trail~

Sabrina

Hey moppie
Wat mooi daar zeg ....het is dat het zo ver is maar je zou er anders zo heen gaan ..
Veel plezier nog .
Dikke knuffel en kus xx

Mam

Zo dit is een blijvende herinnering super zeg. Xxx

Pieter

Super mooi avontuur weer lieverd.
xxx

Samantha-Au Pair team

WOW!!

oma rison

Hallo lieverd wat gaaf allemaal,je geniet met volle teugen. liefs Oma xxx

Papa

Echt een droom! En jij kan zeggen ik heb het gezien en beleeft!! Echte bofkont ben jij.

Dikke kus
Papa.

Rijk

Tjonge jonge, wat een mooi avontuur jij beleefd meer in een jaar tijd dan mensen in hun hele leven.
Weer genoten van je verhaal, dikke knuffel en tot horens, Rijk.

Co Cardol

Hallo Fallon, wij hoorden van je ouders van je verblijf in Nieuw Zeeland en wij zouden het leuk vinden om je verslag te volgen. Wij waren op verjaardag bij je opa en daar waren je ouders ook, zodoende. Je beleeft wel hele leuke en spannende avonturen hoor. Geniet ervan. Groetjes van tante Lenie en mij.

Riet Webster

Heb nu weer van je verhaal kunnen genieten geweldig