fallon94.reismee.nl

I call it paradise!

~Coromandel, Peninsula~

Daar zit ik weer op maandag ochtend, nagenietend van een top weekend. Zoveel nieuwe indrukken opgedaan. Dit keer ging mijn trip naar de Coromandel. Dit is een schiereiland op het noordereiland en een absolute must see in Nieuw-Zeeland. Dit stond al heel lang hoog op mijn bucket list.

Voor het weekend begon heb ik ook nog wat leuke dingen gedaan. In de ochtend ben ik met een vriendin gaan ontbijten in een restaurantje. Dat is hier heel normaal, dus waarom niet een keertje zelf doen. Heerlijk ontbijtje met lemon custard, verse vruchten en een soort van wentelteefjes brood. Smullen was dat. Erna zijn wij Mount Eden hill opgelopen. Op de top is een heel mooi uitzicht over de hele stad. In het midden van de heuvel is een gigantische krater. Dat was echt bizar om te zien!

Op vrijdag avond ben ik nog spontaan met twee meiden van de weekend trip naar het park gegaan. Er draaien hier in de zomer 22 gratis films in het park door heel Auckland. Dit keer was het vlakbij ons. De film Grease was deze avond. Helemaal leuk natuurlijk! Tijdens de zonsondergang begon de film en we hebben heerlijk meegezongen, terwijl we op een picknickkleedje en onder een dekentje daar zaten. Super leuk om een keer gedaan te hebben! Toen het helemaal donker was zag je een prachtige sterrenhemel en de maan was ook heel mooi zichtbaar. Het was echt zo’n scène uit de bekende films alleen speelde ik nu zelf de rol erin hahaha!

Met totaal vier meiden zijn wij zaterdag ochtend vertrokken. Klaar voor het avontuur. Het is zo’n 2,5 uur rijden ongeveer, dus meteen een leuke roadtrip ook nog. Om er te komen moet je door lange uitgestrekte landwegen, maar ook langs bergen omhoog. Dit geeft verschillende soorten natuur, dus ik keek mijn ogen uit. Tijdens de trip nog even gestopt op een plek waar je veel kiwi’s kunt zien, maar overdag is het bijna onmogelijk om ze te spotten helaas.

Voor dit weekend was al een soort van planning bedacht. Een paar plaatsen vallen onder de must see! De eerste was de Cathedral Cove. Je kunt deze plek alleen bereiken te voet of per boot/kayak. Wij besloten dit te voet te doen. Dit was ongeveer 45 minuten lopen. Een mooie gelegenheid om mooie plaatjes te schieten natuurlijk. Er was zelfs een memorial forest die symbool stonden voor de eerste wereld oorlog. De laatste trappen liep je af en daar was het hoor. Het witte zand en blauwe zee waren al door de bomen zichtbaar. Aan de linkerkant zag je de Cathedral Cove, nog mooier dan alle plaatjes die je op het internet kon vinden. Het is een doorgang naar het volgende strandje. Het is een bekende locatie van onder andere een video clip van een bekende artiest en het is gebruikt in de film The Chronicles of Narnia prince Caspian (kun je opzoeken op youtube). Dat vond ik wel heel erg gaaf!! Het voelt ook echt of je een andere wereld in gaat stappen. Het was heerlijk weer, dus we sprongen lekker het water in! Plots zagen we mensen verzamelen aan de zijkant van een rotspartij. Dit betekend altijd iets..er wordt iets gaafs gespot! Ja hoor, dat was ook zo! Er zwom een Stingray (pijlstaartrog)! Een foto maken is helaas niet gelukt..too late! Deze zwemmen hier heel veel, behoorlijk indrukwekkend om ze in het echt te zien. Orca’s vinden het een lekker maaltje, maar die waren er helaas niet haha!

Eenmaal weer teruggelopen richting de auto vanuit de Cathedral Cove zijn wij naar de camping gereden en hebben we de tent opgezet! Kamperen hoort er ook echt bij! Heel leuk om te ervaren! In de avond koken met mensen die allemaal uit andere landen komen. Echt een leuke sfeer geeft dat! Iedereen kookt wat anders. Er werd muziek opgezet en volop gekookt! In de avond zijn wij nog eventjes naar de hot water beach geweest. Dit was 10 minuutjes lopen, dus even kijken hoe dat is. Het was erg druk. Al die mensen die in hun eigen gegraven kuil zaten in het warme water. Ongeveer tussen 19:00 – 21:00 is het eb en kun je in de hot water poelen zitten. In de ochtend was het dan zover..op naar het strand in de vroege morgen en meedoen aan de traditie! Een kuil graven die zich opvult met het warme water uit de onderliggende vulkaan. Apart verschijnsel blijft het! Het water kan tot wel 60 graden worden, dus oppassen geblazen! Kwam ik snel achter toen mijn voeten begonnen te verbranden. Gelukkig kon ik de zee inrennen om te koelen, haha oeps! Een echt once in a lifetime experience vind ik dit! Afvinken op bucketlist: check!

Na het heerlijke warme bad zijn wij verder gaan reizen. Eerst gestopt bij een leuke vine yard waar je gratis wijn kon proeven! Dit moet je ook gewoon gedaan hebben in NZ. Wijn ga ik nu steeds meer waarderen. Die man vertelde heel leuk over alle soorten wijn en waarom het zo uniek is voor Nieuw-Zeeland. Interessant om ook de geschiedenis erachter te weten. Onze route ging verder naar Shakespeare’s point. Een prachtig uitkijkpunt, die volgens de man van de wijngaard vaak overgeslagen wordt. Het uitzicht was inderdaad heel mooi. Je kon coromandel voor een heel groot deel bewonderen. Van daaruit gereden naar een stukje aan de haven. Daar kon je een kleine klim door een bush maken en je kwam uit bij een grote rotsblok met uitzicht op prachtig blauw/groen water en rotspartijen.

Het laatste plaatsje was bijzonder, omdat het tot de top 10 van meest mooie stranden van de wereld behoort. Dit zei een kiwi tegen ons. Dit moesten wij natuurlijk gezien hebben. De weg ernaartoe was al een avontuur opzich. Je moest je manoeuvreren over rotsblokken, klimmen over bomen en door smalle bush paden. Na ongeveer 30 minuten waren wij er eindelijk! Heel rustig, omdat niet veelmensen de hele weg ernaartoe afleggen of überhaupt van dit strand afweten.

Inmiddels was het al 18:00 uur dus wij moesten afscheid nemen van het prachtige Coromandel. Het was namelijk van daaraf nog 3 uur rijden naar Auckland. Onderweg nog wat gegeten en na flink wat file door afgesloten highways waren we rond 23:15 terug.

Eentje voor in de boeken! Wat is elk weekend toch een feestje en wat blijf ik onder de indruk van alles wat ik hier mee maak. Elke keer is het zo leuk om via mijn blog dit met jullie te delen.

~All you need is a little piece of paradise ~

Liefs,

X Fallon.

Reacties

Reacties

Gré

Bedankt weer .zo reizen we steeds met je mee heel mooi

Joriska

Wow Fallon, wat een avontuur. Ik vind het zo leuk om je verhalen te lezen het is bijna of ik zelf je avontuur beleef. Meid, wat kan jij van het leven genieten! Ik ben er jaloers op!! :) geniet, leef en en beleef. Op naar je volgende avontuur! Xx

Pieter

Wauw mooie foto's en prachtig verslag dank je lieverd ik vind het ontzettend leuk om te lezen dat je het zo fijn hebt en daarbij heb ik het gevoel door je mooie verhalen toch dicht bij je te zijn.

Liefs Pieterxxx

Oma

Hallo schat wat een indrukwekkend verhaal en wat straal je weer.Top dat je het zo naar je zin hebt,geniet maar lekker.dikke knuffel. xxx

Gerrianne

Mooie foto's en weer een leuk verhaal!

mam

Heerlijk voor het slapen gaan jouw verhaal te lezen alsof ik zelf mee ben.
Dit gevoel ga ik vast houden en verder dromen over jouw avontuur.

Liefs mam xxx

Pap

Wat een prachtig verhaal weer!
Ik heb weer volop genoten en ben ook zo blij en trots dat je het zo enorm naar je zin hebt echt Top!!

Liefs. Pap xxxx

Rijk

Geweldig Fallon wat jij allemaal meemaakt ik leef mij helemaal in in jou verhaal ik geniet ervan. Je foto's zijn ook prachtig. Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Liefs, Rijk xxx

Ignas

Heel leuk om je belevenissen weer te lezen Fallon. Jammer dat je de Kiwi niet hebt gespot, maar er komt vast wel weer een herkansing. Blijf genieten! Groetjes Ignas

oma

Hallo Fallon
Hier een berichtje van mij, wat een prachtig verhaal, het lijkt wel een sprookje waar jij in zit, heel fijn dat je dit allemaal meemaakt,ik ga je nu met veel plezier volgen. Heel veel liefs Oma

Riet

Wat fijn dat je zoveel leuke en mooie dingen ziet en ook zoveel leuke nieuwe mensen. Geniet er nog enorm van en wat een prachtige foto's

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active