fallon94.reismee.nl

Wow! A month here already! Update about my week(end)

Hi there!

Bijna niet te geloven dat dit al mijn vierde weekend is in Nieuw Zeeland. De tijd gaat hier zo snel voorbij, maar tegelijkertijd ontdek ik ook steeds weer zoveel nieuwe plaatsen & het avontuur is nog lang niet voorbij! Het is pas net begonnen !

Hier een kleine beschrijving hoe het gaat met de kindjes doordeweeks.

De week met de kinderen ging goed. Wij zijn naar een café geweest waar ze genoten van een aardbeien milkshake en een brownie! Wat een feest!! Er ontstaat steeds meer een band en dat maakt het super leuk! Het meisje is helemaal verzot van het spelletje Uno. Dit speel ik vaak de hele middag met haar en ze is er keigoed in! Het jongetje is meer van het actieve, zoals trampoline springen of hij houdt zijn eigen verkleedpartijtje waarin hij zichzelf William Shakespeare waant. Erg leuk hoe hij in zijn eigen fantasie wereld kan zitten! Het gezin heeft drie avonden in de week “my food bag” ofwel WOOP (World On Our Plate). Het is te vergelijken met Hello Fresh in Nederland. Alle ingrediënten en recepten krijg je bezorgd en die kan ik vervolgens maken. Voor mij heel prettig om zo te koken. Ik eet dus verschillende gerechten geïnspireerd vanuit verschillende landen. Het grappige is dat ik het nog lekker vind ook! Op vrijdag avond kijkt het gezin vaak een film en ik ben al twee keer mee wezen kijken. Kleine Mali, mijn hostkindje riep dan: Fallon, are you coming?? Zo lief dat ze mij er graag bij wilt hebben. Mijn naam weet ze maar al te goed en dat laat ze merken ook. Meerdere keren per dag roept ze mij hahahaha.

Elke dag haal ik de kinderen op van school. Soms hebben ze activiteiten, zoals ballet of schoolzwemmen. Voor mij heel leuk om dat met de kids te delen. Op deze manier leer ik ook heel veel locals kennen. Even een praatje en de volgende keer zeggen ze gelijk: Hi Fallon, how are you? How was your weekend? Dat geeft zo’n fijn gevoel! Ze kennen je echt!

Weekend!

Voor ik het wist was het alweer weekend en ook deze had ik lekker volgepland! De weersvoorspellingen waren niet al te best, dus de echte weekendtrip kwam te vervallen en in plaats daarvan werden het dagtripjes. Zaterdag ben ik met vier andere meiden naar het Auckland Museum gegaan. We spraken af bij Britomart station. Dat is voor mij een half uur met de bus. Ach die bussen…tsja die zijn niet zo van de tijd, maar goed als je lang genoeg wacht komt er vanzelf eentje!! De kiwi’s zijn niet zo te spreken over de public transportation en dat snap ik wel. Het leuke is dat als je in de bus zit er niet wordt omgeroepen op welke halte je bent. Ga dan maar zoeken waar je er uit moet als je nog nooit deze route hebt gereden. Avontuurlijk is het dus wel! Vanaf Britomart zijn wij na een lekkere lunch richting het museum gegaan. Dit was nogal ver lopen, dus namen wij een uber! Ideaal is dat! Het museum is gratis als je in Auckland woont, dus dat was nog een pluspunt! Het was een heel mooi museum met verschillende aspecten. Allereerst veel maori cultuur, want ja hoe leefde deze stam al die jaren lang? Er was zelfs een maori tempel waar ik mijn schoenen uit moest trekken. Een heilig gebied, dus daar ging ik op mijn sokken. Heel bijzonder om dat eens gedaan te hebben. Verder was er een mode en muziek afdeling. Op een van de etages was een memorial hall. Hier wordt World War 1 herdacht en zag je de strijders met foto’s aan de muur. Het gaf een heel apart gevoel…zo beladen. Je kon ook zien hoe de wapens eruit zagen. Dat soort dingen vind ik toch altijd erg indrukwekkend om te zien, ondanks dat het allemaal heel triest is.

Nadat we uit het museum kwamen was het weer totaal omgeslagen. Nieuw-Zeeland heeft tenslotte 4 seizoenen in een dag! In dit geval maar goed ook, want het was ineens bloedheet en volop zon! Alsnog vervolgde we onze weg naar de Winter Garden. Prachtige bloemen en een binnenplaatsje waar je kon rondlopen. Het was een zeer geslaagde dag.

Pihaaaaaa !

Op zondag waren de voorspellingen iets beter, maar dat ik in mijn korte broek klaar stond goot het van de regen tot ongeveer een uur of 1! Ik had afgesproken met een vriendin, die ook als au pair werkt. Het motto was we gaan gezellig wat doen en we zien wel wat het wordt. Ik kwam aan bij haar huis en haar host family zei meteen, we gaan vanavond barbecueën als je het leuk vindt kun je gezellig mee eten. Dit is zo typisch voor de kiwi’s! Ze zijn zo gastvrij, spontaan en vriendelijk. Ik nam het aanbod aan, want ik vind het leuk om zoveel mogelijk mensen te leren kennen. Toevallig was er diezelfde week een nieuwe Nederlandse au pair aangekomen en die woonde 3 minuten van haar vandaan. Ze ging dus ook gezellig mee! Volgende vraag was…where shall we go to? Dat werd dus Piha! Een prachtig blacksand beach en een echt surfparadijs! Het is bekend van het televisie programma Piha Rescue. Vanwege de hevige stroming en hoge golven zijn er veel ongelukken en komen surfers en zwemmers om door verdrinking. Oppassen geblazen dus! De weg ernaartoe was al prachtig, want we moesten een stuk de hoogte in. Bergachtige wegen met aan de zijlijn prachtig uitzicht over de oceaan. Fantastisch!! Eenmaal aangekomen zagen we gelijk het zwarte zand en de ruige golven! Het was erg druk en veel surfers waren actief! Het water was heel koud, dus ik besloot om lekker op het zand te zitten en te genieten van het uitzicht. Erna hebben we een kleine berg beklommen om het strand vanaf een hoogte te kunnen bekijken. Een super ervaring weer, I love Pihaaaaa! Daarna zijn we met zijn drieën teruggegaan naar de host family en hebben wij heerlijk genoten van de barbecue! De volgende keer ben ik weer van harte welkom. Ze vonden het heel leuk dat ik er was J!

Coffee group Dream Au Pair & Sylvia Park

Dinsdagavond de eerste keer naar de koffie groep geweest van de NZ organisatie. Het was druk bezocht! Zo’n 40 man denk ik! Leuk om weer bekende gezichten te zien en nieuwe mensen te ontmoeten.

Deze week ook naar een grote Shopping Mall geweest me Lieke, genaamd Sylvia Park. Misschien niet de slimste zet, aangezien shoppen en ik niet altijd goed samen gaan hahaha. Hoppa de winkels in en ja hoor volop passen. Een paar leuke dingetjes kunnen scoren, maar heb me ingehouden.

Elke week probeer ik het maximale eruit te halen en tot nu toe lukt dat gelukkig goed.

Cadeautjes van thuis.

Als laatste wil ik afsluiten met mijn mooie verrassing van thuis. Mijn ouders hadden iets opgestuurd en dat was inmiddels al ruim twee weken geleden. Het kwam maar niet…dus elke keer kijken in de brievenbus…maar nog steeds niks. Uiteindelijk was het er! Het eerste was een lieve valentijnskaart met hele lieve woorden. Dit soort dingen zorgen ervoor dat je het volhoudt en de heimwee minimaal is! Het pakketje is een eigengemaakt foto boekje met foto’s van familie & vrienden & de beestjes. Waardevoller dan dit kan niet. Heel erg dankbaar voor. Ik zal het vaak openslaan en terugdenken aan de leuke momenten die erin staan.

Dan het allergrootste cadeau! Mijn ouder komen bij mij op bezoek!!! Kan het nog steeds niet geloven, maar over een aantal maanden komen ze richting mij en dan gaan we het Zuidereiland bereizen!!

~A thankful heart is a happy heart~

Cheers! x Fallon

Reacties

Reacties

papa

Hoi lieverd,
Ik heb weer volop genoten van jou
Mooie verhaal en foto's echt Top!!!
Liefs pap

mama

Weer een feestje om het te lezen .
Fijn dat je zo geniet.
En het is nog maar het begin.
ik wordt helemaal blij als ik die mooie verhalen lees.
En het maakt mij trots.


Xxx






Oma

Hallo lieverd wat een belevenissen voor je,en ben blij dat je er zo van geniet super,dikke knuffel.

Sabrina

Wat een avonturen beleef je mop ...en zo fijn dat je het zo naar je zin hebt....
ik vind het super leuk om te lezen ..geniet meis xxxx

Kirsten

Hi Fallon! Het blijft leuk om te lezen dat je het zo enorm naar je zin hebt! Je schrijf op een leuke aantrekkelijke manier, en weet mij helemaal mee te nemen in je verhaal, het is net of ik er bij ben, leuk!
De marae in het museum is mooi om te zien he? Wist je dat ze de marae heel breed gebruiken? Als kerk, als buurthuis of zelfs als er een bijzonder feest is, en nog wel veel meer trouwens;) Elke Maorische stam heeft zijn eigen ontmoetingshuis (marae) waar heel veel waarde aan wordt gehecht. En inderdaad altijd je schoenen uit :)

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!!
Liefs Kirsten

Heather

Super leuk om dit zo te lezen! Geniet er lekker van.

Selva

WoW Fallon, wat een mooi avontuur! Fijn dat je zo geniet, leuk om je verhalen zo te lezen!!
Wat een super cadeau dat jouw ouders komen! Geniet met elkaar.. liefs

Gerrianne

Jeetje, wat vliegt de tijd hè? Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt :) En wat fijn dat je ouders langskomen zeg, supergaaf!

GRÉ

Bedankt dat ik een beetje mee mag reizen in jou avontuur liefs xx

Ignas

Hee Fallon, geweldig om je 'reisverslag' te volgen. Het is een mooi avontuur dat je bent aangegaan. Geniet van alle indrukken, mensen en geniet vooral van het ontdekken!

Pieter

Wauw wat een prachtig verhaal en wat een wonderschone foto's.
Heel erg bedankt daarvoor het is ontzettend leuk geschreven en onderhoudend.
dikke kus van mij en geniet maar lekker.Op naar je volgende verslag xxx

Rijk

Hoi lieve Fallon, hier dan eindelijk een reactie van mij. Allereerst het gaat goed met mij, en als ik al je verhalen lees dan verbaas ik mij zo goed als jij alles kan verwoorden. Het is inderdaad een prachtig land dat laten je prachtige foto's wel zien en dat je er zoveel tijd voor krijgt om alles te kunnen bekijken is geweldig. Voordeel is dat je straks met je ouders als gids kan dienen. Fallon een dikke kus van mij, en tot horens.xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active