fallon94.reismee.nl

Trip to Bay of Plenty and White Islands!

Kia Ora!

Afgelopen weekend was zo ontzettend gaaf! Dat hoort er gewoon bij op de blog!! Hier de hoogtepunten!

De eerste dag

Zaterdagochtend vertrokken met vier andere au pairs! Twee duitse meiden en twee nederlandse. Vanaf Auckland zijn wij richting Whakatane gereden. Daar was ons hostel en van daaraf ging de boot naar White Islands. Het was zo'n 3,5 uur rijden daarnaartoe, dus in de tussentijd hebben wij een aantal stops gemaakt! Zoals een hele mooie waterval bij de Owharoa Falls Track. Mijn eerste grote waterval heb ik gezien! Daaromheen waren allemaal planten en bomen en dit maakte het extra indrukwekkend. Onze trip ging verder en de volgende stop was Paeroa. Dit is een bekend klein plaatsje waar het beroemde L&P drankje vandaan komt. L&P staat voor Lemon en Paeroa. De smaak is te vergelijken met Ice Tea en Rivella en een lichte sprankle erin. Ik vond het erg lekker! In het dorpje staat ook een groot standbeeld die wij ook meteen bezocht hebben!

De volgende stop was een voorstad in Tauranga, genaamd Mount Mangaunui. Gelegen aan een prachtig strand en leuke toeristische restaurantjes. De sfeer was daar erg goed en het was druk bezocht! Met z'n vijfen zijn wij de berg gaan beklimmen! Dit was 232 meter omhoog klimmen. Het was het heetste moment van de dag, dus het was best pittig en een echte uitdaging! Eenmaal aan de top was het uitzicht zo mooi! Je kon uitkijken over de stad en de zee! Naar beneden gaan was ineens niet zo moeilijk meer en ging vlot! Om af te koelen zijn we de zee ingegaan! It was freezing!!! hahaha. Hierna doorgereden naar Whakatane om het hostel te bekijken! Je sliep met acht personen op een kamer onderverdeeld in vier stapelbedden. Eerste echte hostel ervaring heb ik ook af kunnen vinken! In de avond Fish and Chips gegeten. Dat is zo lekker!! Wordt hier veel gegeten, mmm.

De tweede dag

De tweede dag stond in het teken van roadtrippen!!! De hele oostkust af om vervolgens in het uiterste oostelijke puntje te eindigen bij de vuurtoren van de East Cape. Bij het arriveren bij de laatste weg richting de vuurtoren kwamen we langs een bordje met een zeehond erop! Wij dachten gelijk, whooooooh !!! Druk zoekend naar een zeehond die op het strand lag te luieren, maar helaas...ze waren nog lekker in de zee aan het dobberen! De weg naar de toren was een uitdaging met allerlei brokkelsteentjes, smalle bruggetjes en rotswanden die soms wat konden gaan afbrokkelen. Echt een avontuur dus!! Met de auto kon je tot een bepaald stuk komen, maar van daaruit moest je te voet. Om precies te zijn 750 stappen tot aan de top! Uitdaging nummer twee!! Mijn beenspieren gaan zich goed ontwikkelen dit jaar! Daar stond ik dan..op de east cape!! Prachtig uitzicht en heerlijk weer!

Vanaf de East Cape zijn wij richting Gisborne gereden. Een mooie route door de bergen en langs prachtige landschappen met onder andere vee! Je ziet hier ook heel veel koeien, soms meer dan schapen haha! In Gisborne hebben wij avond gegeten, lekker pizza!! Van daaruit weer naar het hostel! Waar wij onderweg ook nog een kleine op onthoud hadden! Yup, we hebben een Possum aangereden. Dit overkomt men regelmatig in Nieuw-Zeeland, omdat het een plaag is! Ze rennen de weg over en zien de auto lichten, schrikken en kijken naar de auto. Stoppen kan op bepaalde snelheden gewoon niet en boem! Was best wel zielig, maar de meiden zeiden dat je een echte NZ'lander bent als je een Possum aanrijdt. Hmmm hahahaha! Wat maak je toch allemaal mee op zo'n roadtrip

De laatste dag

Eindelijk was het zover!! De boot trip naar White Islands, een actieve vulkaan die je kunt bezoeken! Wanneer krijg je zo'n kans?? Grijpen dus!! Vroeg in de ochtend vertrok de boot. Prachtige blauwe zee en hoge golven! Het was een heerlijk vrij gevoel! De kans dat je dolfijnen kon zien was groot werd gezegd! Hier hoopte ik dus al die tijd al op! Zou het mijn geluksdag zijn?? Jaaaaaaa, dat was het zeker! We zagen maar liefst twee keer een groepje dolfijnen en ze zwommen mee met de boot! Het gevoel is onbeschrijfelijk!! Een glimlach van oor tot oor!! Die ging er de hele dag niet meer af! Na ongeveer 1 uur en 15 minuten was de boot bij de vulkaan gearriveerd! Tijd om de vulkaan te bewandelen! Dit mocht pas nadat je een helm en gasmasker op had! De helm droeg je de hele tijd, omdat je nooit weet of er een uitbarsting of een aardbeving komt! Voorbereid zijn is van groot belang! Het masker mocht je opdoen wanneer de gassen teveel op je luchtwegen irriteerde! Je kon al de witte rook uit de vulkaan zien komen! Zo bijzonder om te zien hoe het in zijn werk gaat! Ik kreeg de kans om lava water te proberen, dus dat deed ik natuurlijk! Smaakte niet lekker haha. Beetje koper achtig en heel zout.

Na de tour zijn we teruggevaren en raad eens...dit keer waren er twee koppels zeehonden!!! Mijn dag kon niet meer stuk!! Hele mooie foto's en filmpjes kunnen maken! Perfect weer, dolfijnen, zeehonden en de vulkaan was begaanbaar!!

Wat een top weekend!!!! Met zijn vijfen hebben we een geweldige ervaring opgedaan!

Let’s end with an inspiring quote

Nothing ever becomes real till it is experienced

English version

Kia Ora!

Last weekend was so amazing! I just have to make a blog of it! Here the highlights!

The first day

Saturday morning we left with four other au pairs! Two were German and two Dutch. From Auckland we drove to Whakatane. That is the place where our hostel was and from there the boat left to White Islands. It was 3,5 hours driving tot hat place so in the mean time we made a few stops. We have seen this incredible waterfall at the Owharoa Falls Track. My first big waterfall that I have seen here. There were also a lot of different plants and trees which made it even more impressive. Our trip went on tot he next stop called Paeroa. This is the famous little town where the L&P drink comes from. L&P stands for Lemon and Paeroa. The taste is similar to Ice Tea and Rivella with a light sparkle in it. I liked the taste of it a lot! In the village was also a big statue which we visited!

The next stop was in Mount Maunganui, the suburb of Tauranga. Located at a beautiful beach with lots of touristic restaurants. It was very busy over there which was nice! With the five of us we climb the mountain. It was 232 metres high and that at the hottest moment of the day! Quite a challange haha! Once we made it to the top the view was so amazing! You could see the ocean and look over the a big part of the city. We walked down the hill and that was not difficult at al! To cool off we jumped into the sea. A nice cool off because the water was freezing!! After that we drove to Whakatane to see the hostel. In our room were eight people including us in four dorm beds. First hostel experience ever! In the evening we ate some fish and chips! That was so good!! They eat it a lot here, mmm delicious!

The second day

The second day was all about roadtrips! We did the whole east coast and finally we were ending in the most eastern point at the light house of thee ast cape. We arrived at the last road which took us to the light house and saw the road sign with a seal on it! We were thinking, whooooh ! We were constantly looking for seals chilling on the beach, but unfortunately we did not see any! They were probably floating in the sea. The way up to the light house was quite a challenge because of the stones that could fall of the rocks and the small bridges. We parked the car as close as possible and than we had to climv all the way up to the light house. It took 750 steps to make it there! My leg muscles are definitely getting strong this year! There I was, standing on the east cape! Incredible view and perfect sunny weather!

From the east cape we drove to Gisborne. A beautiful route through the mountains and landscapes with lots of livestock. You can see many cows here, sometimes more than sheep! In Gisborne we had dinner, pizza! Than we went back to the hostel. On our way back we hit a possum. Many kiwi’s have the problem that possums are crossing the road and stare at the light and freeze. On these roads you can not easily stop! Very sad that it happened, but the girls said that when you hit a possum, you are a real kiwi! A lot can happen on a roadtrip, haha!

Last day

Finally it was time! The boat trip to White Islands, an active vulcano which you can visit! When do you ever get a chance like that? Right, so I took the chance! Early in the morning the boat left! Beautiful blue sea with big waves. It felt so free sitting on that boat! The chances to see some dolphins were good. I was hoping for it for a long time. Would it be my lucky day? Yeeeeesss, it was!! We saw a group of dolphins twice! They were swimming along with the boat! I can not even describe the feeling!! A smile all over my face! After 1 hour and 15 minutes the boat arrived at the vulcano. It was time to step on the vulcano. We needed to wear a helmet and gas masks. Because the air could be irritating your throat. The helmet was to protect your headm because you never know if there is an earthquake or eruption. You could see the white smoke coming out of the vulcano. That was impressive. It was so great to hear from the guide how it all works.

After the tour we got back on the boat and guess what….this time we have seen two pairs of seals as well! The New Zealand fur seals. My day could not get any better than that! Made some awesome photos and videos. Perfect weather, seals, dolphins and we could actually get on the vulcano.

Wow what a great weekend!! The five of us had an amazing experience!