fallon94.reismee.nl

Moving to New Zealand

Hoi Lieve volgers,

Het lastige moment van afscheid nemen is geweest. Het was moeilijk om mijn dierbaren achter te moeten laten, maar ik weet waarvoor ik het doe! Op naar het grote vliegtuig "Airbus A380" van de Emirates! Gigantische kist was het! De reis was heel lang, maar het ging goed! Eerste stop in Dubai na 6,5 uur om even de benen te kunnen strekken! Vervolgens straight to Auckland met een vluchttijd van zo'n 16 uur.

& daar zit ik dan in Nieuw Zeeland! Na een reis van ruim 25 uur was het dan eindelijk zover! Met de shuttlebus werden we naar het Jet Airport Hotel gebracht! Heerlijk gedoucht in mijn privé kamer en vervolgens er even op uitgegaan! De dag erna begon de oriëntatie, waarbij we veel theorie kregen rondom de omgang met kinderen en wat te doen in welke situatie! Er zaten ook wat samenwerkingsopdrachten bij, waardoor je de andere meiden ook kon leren kennen! Dag twee was praktijk, namelijk FIRST AID! Oefenen op poppen met de vrouw van St Johns ambulance. Erg nuttig, want nu heb ik geleerd hoe ik de CPR moet doen! Assessments gehaald en vervolgens kregen we theorie over "hoe te rijden in Nieuw Zeeland". Dit was een nederlandse man, dat was wel leuk! Af en toe een klein woordje nederlands tussendoor!

Na de oriëntatie was het tijd om mijn gezin te ontmoeten! Ik werd opgehaald door de vader van het gezin! Oeff ik was zenuwachtig, haha! Achteraf ging het prima! Mijn eerste ritje door Auckland had ik gehad! Eenmaal aankomend bij het gezin heb ik de kids leren kennen en hun Au Pair van het afgelopen jaar! De kids hadden een tekening voor mij gemaakt, so lovely!

Dan komt het moment dat je er een paar uurtjes bent en het besef komt. Je zit aan de andere kant van de wereld, alles is nieuw!! Dat is een proces die je moet ondergaan! Helemaal niet erg, hoort erbij!!

Het gezin is zeer behulpzaam en laat mij zoveel mogelijk zien! Ik heb de belangrijkste plekken gezien in Auckland, zoals de school, bibliotheek, zwembad, countdown (supermarkt) en nog veel meer! Met de hostmum heb ik de wandeling naar school gemaakt.

Mijn eerste weekend mocht ik meteen mee naar het huis van de ouders van de hostdad. Die kans greep ik natuurlijk! Hele mooie autorit richting Northland! Het plaatsje heet Waipu en is heel klein en er speelt zich veel geschiedenis af. Gezellige sfeer en prachtige omgeving. Ik had zelfs mijn eigen privé caravan! De ouders zijn zo gastvrij, zulke lieve mensen. De dag erna zijn we naar een mooi strandje geweest waar we konden kayakken. Mijn eerste ervaring en het was super leuk! Het weekend was zoooo heet! I got pretty sunburned haha!! Smeren, smeren, smeren is het toverwoord!! Daarna zijn wij naar Ding Bay geweest, een van de mooiste stranden in de omgeving zei het gezin! Er waren hele gave golven en het water was heerlijk!

Zondag avond de eerste keer geskyped met mijn ouders. Dat was heel erg fijn!

Ik geniet heel erg van het land en van de vriendelijke mensen! Over een tijdje weet ik overal mijn weg te vinden en ik ga nog zoveel moois zien! Mijn eerste rijles gehad en dat ging eigenlijk heel erg goed! Beetje vreemd is het wel, maar dat went vast snel!

I will keep you posted! Thank you for reading!

Lots of Love,

Fallon.


Reacties

Reacties

Gea

Geweldig allemaal Fallon.

Gré

Wat fijn te horen dat je het naar je zin hebt en dat de reis goed is gegaan . Nu genieten van alle mooie momenten xx

Pieter

Hartstikke leuk bericht lieverd,

Geniet er maar van met volle teugen xxx

Joriska

Heerlijk om te lezen hoe snel jij je aanpast en gelijk kan gaan genieten! De reis is gelukkig voorbij en het avontuur gestart! Enjoy! :) liefs en een dikke knuf!

Gerrianne

Jeeeeej, de kop is eraf! Het klinkt allemaal superleuk, veel plezier verder :D xx

Mam

Wat stoer van je lieverd dat je dit doet.
Super trots op jou
Geniet van alle mooie dingen.

Xxx

Flor de Liz Mars

It's great to know that you were very well received, and that this is fun !! Enjoy and keep us informed <3

kusjes !!! *-*

Riet

Wat geweldig dat je toch al snel op je gemak bent. Geniet ervan

Astrid

Hoi Fallon,
ik wil je nog even een hele mooie, bijzondere tijd toewensen in het prachtige Nieuw-Zeeland! Geniet ervan en ik zal je hier zeker volgen.
Groetjes uit Hoorn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active