fallon94.reismee.nl

Bay of Islands & Abel Tasman National Park

Bay of Islands

Dit plaatsje was de laatste bestemming op mijn bucket list. Lange tijd heb ik gewacht op een weekend met mooi weer. Eindelijk was alles gepland. Op naar een prachtige plek in Nieuw Zeeland. De Bay of Islands bestaat uit 144 eilanden. Er is van alles te bewonderen. Vrijdag avond laat zijn we met z’n vieren aangekomen in het hostel in Paihia. De volgende ochtend zijn we op tijd opgestaan, maar helaas werd de geplande boot tour gecanceld voor de dag. We gingen namelijk een dolphin discovery tour doen, maar het water was te wild. Ergens vond ik het wel prima om aan het vaste land te blijven, haha. Zeker na mijn iets te wilde boot avontuur in Kaikoura. Het mooie was dat de tour verplaatst kon worden naar de zondag. Fingers crossed dat het dan wel door gaat… We zijn niet stil blijven zitten die dag. Het was gewoon droog met een forse wind, maar verder heerlijk. Op de weg naar de Mermaid Pools zag ik een bordje staan met “glowworm cave”. We werden nieuwsgierig en besloten het bordje te volgen. Heel spontaan eindigde we in een grote grot waar we een rondleiding kregen. Het was geweldig om door de grot te lopen en honderen of zelfs duizenden glowworms te zien glinsteren. Ook kregen we een close up van hoe zo’n worm er nu echt uitziet. Ik kan je vertellen…niet al te best haha. Het is best wel een vies gezicht als je met je zaklamp erop schijnt. Het licht kun je beter lekker uitlaten!

De volgende stop waren de Mermaid Pools. Dat is een plaats waar je een soort pool hebt in de zee. Dat gecreëerd wordt door rotsen. Jammer genoeg was het hoogtij al begonnen en werden we weggespoeld al wilden we er heen lopen. Daarna zijn we teruggereden naar het plaatsje Paihia en daar rond gelopen. In de avond heerlijk gegeten in een restaurant gelegen aan het water.

De ochtend erna kregen we het verlossende belletje dat de tour door ging. Eerst hebben wij de ferry gepakt naar Russell en daar rondgekeken. Vanaf daar vertrok in de loop van de middag de boot. Het was super mooi en zonnig weer, dus al snel zaten we voorop het dek van de catamaran. Er gingen minuten voorbij en na een uur zagen we nog niks. Zouden we het geluk hebben om de dolfijnen te zien?? Hmm altijd spannend. Het antwoord was ja!!! Ineens zagen we de eerste de lucht ingaan. Voor ik het wist waren we omringd door dolfijnen. Wow! Kippenvel! De eerste keer zag ik ze in mijn allereerste weekend in Nieuw Zeeland. Ze sprongen in de lucht en zwommen voor ons uit. Er waren ook kleintjes bij. Wat zijn het toch inspirerende beestjes. Als extra uitstap stopte we op een van de mooie eilanden om even te genieten van het weer.

Dit was het wachten dubbel en dwars waard! Wat heb ik genoten van de wonderschone natuur!

Er staan nog meer avonturen op de planning, want nieuwe plekken ontdekken is wat ik het allerliefste doe J

~Dear ocean, thank you for making us feel tiny, humble, inspired and salty..all at once~

Abel Tasman National Park

Yes, ik mocht nog een laatste keer terug naar het wonderschone Zuidereiland. Het was tijd voor het meest noordelijke stukje van het eiland. Deze heb ik tijdens de reis met mijn ouders wegens tijd gebrek niet kunnen doen. Mijn ticket had ik al een paar maanden terug geregeld. Om 6 uur ’s ochtends gingen we met totaal 5 meiden de lucht in. Een kleine anderhalf uur verder landen we in Nelson. Vanaf daar hebben wij de shuttle bus geregeld en de huur auto opgehaald. Rond half 9 zijn we het centrum van Nelson ingegaan. Er was daar namelijk een Farmers market. Dat is een markt met allemaal lokale producten, maar ook buitenlandse invloeden. Zo was er echte Nederlandse appeltaart en ook Nederlanders die het verkochten. Erg leuk om toch even in het Nederlands te babbelen.

Na de markt zijn we naar Kaiteriteri gereden. De plaats die grenst aan het National Park. Vanaf hier gaan alle water taxi’s en cruises. Wij hadden een 4 uur durende cruise geboekt om alle stranden van Abel Tasman te zien en de wereldberoemde Split Apple Rock. Het was geweldig mooi weer. Boven de 20 graden en zeer veel zon. Bovenop de boot waren zitplaatsen dus daar zaten we heerlijk te genieten van het uitzicht. De zee was best wel onrustig. Hoge golven maar op een leuke manier. Dat zorgde voor flink wat lol, want we werden continu nat gesprayd. We waren op een gegeven moment helemaal zeiknat. Na de cruise zijn we naar het hostel gegaan en hebben we een hapje gegeten.

Dag nummer twee en wat was het opnieuw heerlijk weer. Dit keer stond er een hike op de planning. We hebben de water taxi gepakt richt de Apple Tree Bay en zijn daar uitgestapt. Vanaf daar zijn we een 2.5 uur durende hike gaan doen naar het plaatsje Anchorage. De hike was heel leuk. Grote delen door het bos met tussendoor steeds stranden die je kon bekijken. Tussendoor mooie foto’s kunnen maken en na de hike op het strand gerelaxd. Abel Tasman staat bekend om zijn “Golden Sand Beaches” en terecht! Adembenemend! Aan het einde van de dag bekeken we de botanische tuinen en een kerk. Vervolgens de vlucht terug naar Auckland. Het is zo gaaf om in een weekend even over te vliegen. Zoiets doe je normaal ook niet zo snel.

~A walk in the nature walks the soul back home~

Joriska

Nog maar een paar weken en jij weet ze zo te vullen! Geweldig meid :) ik weet niet of het komt door je fijne schrijfkunsten of het geweldige land.. maar jij kan iemand verliefd laten worden op plekken waar ze niet eens zijn geweest! Wat een super avontuur! Xx Joriska

Gre

Geweldig weer bedankt