fallon94.reismee.nl

Cape Reinga

Cape Reinga

Het is weer tijd om mijn verhalen met jullie te delen. Het was namelijk een super leuk weekend en wat heb ik weer genoten zeg! Er staan nog twee plekken op mijn bucketlist voor het Noordereiland en daar was dit een van.

Samen met vier Duitse meiden ben ik op vrijdag avond richting Paihia gereden. Dit was een plaatsje dat halverwege op de route was. Rijden naar het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland duurt wel even. Het is namelijk zo’n 6 à 7 uur rijden. Gelukkig was het een SUV auto dus die zijn heel sterk. We verbleven de eerste nacht in een hostel en dat was allemaal prima geregeld. De dag erna vertrokken wij naar de eerste bezienswaardigheid, namelijk de Rainbow Falls. Een brede rivier die van de rotsen naar beneden deinsde. Een prachtige plek was het. Erna zijn wij richting de vuurtoren in Cape Reinga gereden. Na zo’n 3 uur kwamen we aan. Het is ongeveer 20 minuten lopen naar de toren en dan is het enige uitzicht, de oceaan! Het einde van het Noordereiland. Gek om te zien! Er stond een paal met verschillende bordjes die aangaven hoe ver bepaalde landen vanaf dat punt zijn. Zo ook bijvoorbeeld London met ruim 18.000 km. Een aantal km meer en ik ben thuis, haha. Cape Reinga is wel een van de meest bijzondere plekken waar ik geweest ben. Het prachtige zonnige weer hielp enorm mee. Het was gewoon adembenemend.

Na Cape Reinga zijn we nog naar een heel bijzonder strand gereden. Het heet Spirit’s Bay. Op het eerste gezicht lijkt het een normaal strand, maar als je naar het zand kijkt is het niet alleen zand maar kleurrijke schelpjes. Dat maakt het zo speciaal. Op de weg ernaartoe liepen overal wilde paarden in kuddes rond. Er stonden waarschuwingsbordjes langs de weg met “Horses Crossing”. Fantastisch toch, dat kan hier gewoon! Erna reden we naar het motel in Pukenui om bij te komen van de lange rit.

De laatste dag stond het beroemde 90 miles beach op de planning. Dit is een strand met een lange kustlijn en een van de weinige stranden waar je op mag rijden met een vergunning. Wij konden dat helaas niet met de huur auto. Het was gaaf om de andere auto’s te zien rijden. De laatste stop was in Waipoua Forest. Dit staat bekend om de grote beroemde Kauri Trees. Hier staat een gigantische boom en die wilde ik maar al te graag bewonderen. Nou ik kan je vertellen die was gigantisch!!!! De boom wordt “Tane Mahuta” genoemd en is de oudste Kauri Tree van New Zealand. Geschat op zo’n 2000 jaar oud, zo indrukwekkend! De rest van de bomen in het bos waren ook mega groot, maar dit was echt niet normaal haha!

Het weer begint nu steeds mooier te worden en de regen wordt minder. Op naar velen mooie trips nog en nieuwe avonturen. Deze kan in ieder geval de boeken in!

Tot de volgende keer!

oma Rison

Hallo lieverd wat een super belevenis weer,en je geniet er zo van nou dit is zo mooi die ervaringen, nog even een weekje wachten en dan komt er weer een droom uit. ook daar zullen jullie van genieten met zn drie. tot horens en dikke knuffel.xxx

Joriska

WoW Meis!
Super gaaf weer! Het is zo bijzonder dat een land zoveel te bieden heeft! Ik ben blij voor je dat het weer steeds beter gaat worden, met een zon ziet alles er nog mooier uit! Dikke knuffel!

Pieter

Hoi Fallon,
Dank je voor je mooie verslag wederom ,nog effies en dan komen Pap en mam jouw kant op.
Ik hoop dat jullie samen ook een leuke tijd tegemoet gaan daar in kiwi land .

love you

Gea

Fijn om zo mee te kunnen genieten. X

Rijk

Hoi Fallon, fijn weer wat van je te horen , en top dat het weer nu steeds beter wordt.
In de zomer komen zoveel dingen vaak mooier tot hun recht en daar kun je nog een aantal maanden van genieten. Nog even en dan zijn Ed en Patricia bij je, dat wordt dubbel genieten. Heel veel plezier, en laat weer snel van je horen, dikke knuffel Rijk.