fallon94.reismee.nl

Raglan, Manukau Heads & Rotoroa Island.

Een relaxed weekendje in Raglan met de meiden

Na een aantal weken in Auckland te hebben doorgebracht voor onder andere een hike door het Wenderholm national park en het bezoeken van een Dutch Market zijn wij weer op een weekend trip gegaan. Het voelde al zolang geleden. Het weer is hier nog steeds niet fantastisch. Zeker in de weekenden zijn de voorspellingen vaak niet veel goeds. Ondanks dat wilden wij er even uit. Onze keuze viel op Raglan. Een relaxt plaatsje waar veel gesurft wordt. Het is een plek waar je goed kunt chillen. Dat komt even goed uit, haha. Surfen hoefde van ons namelijk niet.

Op zaterdag ochtend zijn wij naar Jucy gegaan om de huur auto op te halen. Sanne en ik waren de chauffeurs voor het weekend. Het was nog steeds regenachtig, maar we gingen vol goede moed richting Raglan. Dat is zo’n 2 à 2,5 uur rijden. Als eerste zijn we gestopt bij de bekende “Bridal Veils Waterfall”. Dit is een gigantische waterval die met veel kracht recht naar beneden in de rivier stort. De weg ernaartoe was door een bos en de weg naar beneden was met de oh zo fijne trappen. Naar beneden is geen probleem, maar omhoog pfoe. Dat went nooit haha. In het stadje even boodschappen gehaald en wat geluncht. Toen zijn we richting de airbnb gegaan. Het was zo’n 20 minuten buiten de stad. Helemaal afgelegen op een grote heuvel stond een groot huis. De eigenaren waren super vriendelijk. Dit was de mooiste accommodatie tot nu toe. Heel ruim opgezet en super netjes. Aan het eind van de middag zijn we naar Ruapuke beach geweest. In Raglan kun je heel goed surfen. Er zijn hoge golven en het water is ruig. Het was een prachtig uitzicht, omdat het een beetje richting zonsondergang ging. Het begon wel hoog tij te worden dus we moesten rennen op een gegeven moment haha. Eenmaal richting de auto gelopen, begon het gigantisch te regenen. We waren compleet doorweekt! Gauw terug naar de airbnb voor een warme douche! In de avond gezellig kaartspelletjes gespeeld en gekletst. Een echte meiden avond!

De zondag begon relax, lekker uitgeslapen en ontbeten. Daarna naar twee stranden geweest. De ene was het populaire surfstrand Ngarunui en de andere heet Manu Bay. Helaas waren er geen surfers door het slechte weer. De golven waren zo hoog! Op de terugweg maakten we een tussenstop in Hamilton city. Daar waren we allemaal nog niet eerder geweest.

Het was een zeer geslaagd weekend weer. Ook Raglan kan ik van mijn lijstje afstrepen. Zo wordt mijn bucketlist steeds korter!

Rotoroa Island and Manukau heads.

Het wordt weer tijd voor een blogje. In de tussentijd heb ik natuurlijk niet stilgezeten. Het zijn allemaal dag tripjes dit keer.

Samen met twee andere meiden wilden wij een eiland gaan bezoeken. Uiteindelijk viel de keuze op Rotoroa Island. Dit ligt op 75 minuten varen vanaf de haven van Auckland. Het is een plek die vroeger gebruikt werd voor alcoholisten. Op dit geĂŻsoleerde eiland konden ze afkicken en zich richten tot het geloof. De eerste poging om met de ferry die kant op te gaan mislukte helaas. Het was compleet volgeboekt. Aangezien het nog maar 08:30 in de ochtend was en het weer heerlijk was hebben wij ter plekke andere plannen gemaakt. Op naar Manukau Heads. Dit is 1,5 uur rijden richting het zuiden van Auckland. De route ernaartoe brengt je langs prachtige landschappen. Het uiterste puntje is de kleine vuurtoren waar je ook in kunt. Het uitzicht is heel mooi en je kunt een groot deel van Auckland zien.

In de avond had ik een afscheidsfeestje van Alina. Ze is in de afgelopen 6 maanden een hele goede vriendin geworden. Altijd een raar gevoel om “dag” te zeggen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Gelukkig is afstand een ruim begrip na Nieuw Zeeland.

Om nog even terug te komen op Rotoroa Island. Afgelopen weekend zagen de weersvoorspellingen er zeer gunstig uit op zondag. Sanne en ik zeiden gelijk laten we kaartjes boeken en eindelijk erheen gaan. Ook een Argentijnse vriendin sloot erbij aan. De boottocht naar het eiland was al super mooi. Je zag alle dichterbij gelegen eilanden vanaf een andere kant. Helaas geen dolfijnen, walvissen of iets gespot. (Hopen mag altijd, haha) Om 10:00 uur kwamen wij aan en kregen een korte introductie over de regels en hikes op het eiland. Ons doel was het hele eiland te verkennen. Je had een zogeheten ladies bay en mens bay. Dat was vroeger van elkaar gescheiden. Je had ook meerdere look out points waar je flink voor moest klimmen, maar het was absoluut de moeite waard. Bovenaan een heuvel stond een sculptuur en dat zag er heel gaaf uit. Het totale oppervlak van het eiland is niet zo groot. Hierdoor hadden wij het om 13:30 uur allemaal al gezien en we deden het rustig aan haha. Om 17:00 uur ging de ferry pas terug. Gelukkig was er nog een kleine museum waar we in konden.

Dit waren in ieder geval weer leuke uitstapjes. De lente is 1 september officieel begonnen dus kom maar op met het zonnige weer!

Zoals altijd sluit ik af met een inspirerende quote:

~Happiness always looks small while you hold it in your hands, but let it go, and you learn at once how big and precious it is~

Dit waren twee blogjes in een! Nu zijn jullie weer op de hoogte van alles wat ik beleefd heb.

Veel liefs!

Sabrina

Mooi geschreven weer mop...
Zo genieten we steeds een beetje mee.
Dikke knuffel van hier xxx

oma Rison

Goedemorgen lieverd ik heb ook weer eens met plezier je verhalen gelezen.Top weer zoveel indrukken,je geniet nog steeds met volle teugen.Heel veel liefs van mij en de tijd schiet op ,je hebt een leuk vooruitzicht.Dikke Kus.xxx

Rijk

Het heeft even geduurd, maar daar ben je dan weer. Ik heb genoten van je verhaal, en vooral je Quote heeft indruk op mij gemaakt. Dikke knuffel Rijk.

Pieter

Hoi lieverd

Je bent nog steeds lekker bezig geniet maar .
Bedankt voor je verslag.

Liefs xxx

Liefs

Riet Webster

Weer een fantastische avontuur fijn hoor