fallon94.reismee.nl

Back to Rotorua with some splashing fun and more!

Rotoruaaaa is calling again..

White water rafting & Wai-O-Tapu

Whoehoe, wat was dit een tof weekend! Na drie weekenden met vrijwel alleen maar regen kan ik nu eindelijk weer een blog schrijven over mijn gave weekend trip! Inmiddels heb ik weer veel nieuwe mensen ontmoet en beginnen nieuwe vriendschappen te ontstaan. Super leuk hoe snel dat hier gaat! Met een nieuwe groep besloten wij naar Rotorua te gaan. Het beloofde koud, maar wel zonnig te worden en het allerbelangrijkste geen regen! Wij konden een goede deal vinden voor het raften voor de zondag ochtend. Samen met een 4 anderen gingen we op stap. Twee komen uit Californië, eentje uit Argentinië en nog eentje ook uit Nederland. Leuke samenstelling en dat zorgt voor interessante gesprekken waar je nog eens wat van leert ook!

Zaterdag ochtend begonnen wij aan onze reis. Het is zo’n 3,5 tot 4 uur rijden naar Rotorua. Rond de middag kwamen wij aan en zijn naar het Thermal Wonderland geweest, genaamd Wai-O-Tapu. Hier zie je allerlei natuurlijke warm water bronnen, modderpoelen en ook geisers die uitbarsten. Dit wordt allemaal veroorzaakt door moeder natuur haha. Erg bijzonder om te zien. Er was zelfs een “Devil’s Bath”. Dit was een groen meer. Bizar om te zien!

Daarna zijn we naar het hostel gereden. Een prima, schone kamer met z’n allen. Gezellig gekletst en in de avond uitgebreid gegeten in een Italiaans restaurant. De dag erna stond ons iets heel anders te wachten..

Zondag ochtend om 9 uur was het zover. White water raften. Een tour van 50 minuten op het water. Het is de enigste commerciële raft tour met een waterval van maar liefst zeven…ja echt waar 7 meter hoog!!! Dit wil je natuurlijk gedaan hebben anders is het een gemiste kans! Allereerst werd je in wetsuits gehesen en kreeg je een fleece trui aan met daarover een reddingsvest. Het was zo koud, toen al…en je was nog niet eens in het water. Toen volgde de uitleg, want het is wel serieus en zeker geen kinderspel. Je leert hoe je je positie houdt in de boot en wat je doet als je de waterval nadert. Als je dat allemaal hoort dan denk je, waar ben ik aan begonnen?! Op naar het water en dat was kouuuuuuuuuuud!!! Voor je het wist kreeg je de eerste twee “oefen” watervallen. Zo’n 3 meter waren ze schat ik. Het moment dat je zo hard mogelijk ernaar toe peddelt vervolgens in de raft kruipt en van de waterval afdeinst is behoorlijk intens. Je krijgt zo’n gigantische hoeveelheid water over je heen en de kracht van het water is immens. Het was zo gaaf!!! Daarna door de rivier gepeddeld met wat gave stroomversnellingen tussendoor. Toen was het zover….de 7 meter waterval. Je hebt geen tijd om bang te zijn, want je bent zo bezig met alles onthouden wat je moet doen. Dat is eigenlijk wel goed haha. Daar gingen we hoor…peddle peddle faster!!!! Don’t forget to look at the beautiful view when you go down and when you see the bottom put your head down. Ik probeerde dat allemaal goed te doen. Het ging zo snel en we doken onder de waterval door. Gelukkig deden wij het perfect en vloog de boot niet om hahaha. Die scenario’s werden ook verteld. Als we omvallen houdt je dan goed vast. Na de val moest ik behoorlijk betrekken je hoofd vroor er zowat af hahaha. Na een tijdje was het tijd voor een wissel. De mensen die voorop zaten gingen naar achter en ik dacht weet je wat..ik ga wel voorin! Dat heb ik geweten ook! We gingen van onderaf de waterval ertegenaan peddelen. Een gigantische duw en splash water over je heen en je blijft dan amper zitten. Ik lag echt in een deuk met de andere meiden die ook voor zaten.

Het water zat tegen het vriespunt aan en om het nog even gekker te maken, besloot onze groep in het water te springen om van een waterval af te glijden. De guide zei dat je dan 1 of 2 keer in het water rond tolt en als je omhoog komt je zo snel mogelijk de raft moet zoeken en daar met al je kracht heen zwemt. Easy peasy right? Ehhh ja soort van… Het was zoooo koud. Ik sprong erin en bevroor gelijk. Het voelde als survivallen. Vervolgens viel ik de waterval af en werd ondergedompeld door water. Eenmaal omhoog een diepe adem teug en toen kwam de volgende laag. Ik vond de raft en zwom als een gek erheen en ik redde het nog ook!! Whiehoe! Personal challenge: check! De guide tilde mij uit het water en daar lag ik even want mijn lijf was verstijfd van de kou. Hup, we gingen weer door! Nog een paar stroomversnellingen en tegen de watervallen in en toen was het klaar. Je handen en voeten waren gevoelloos, maar het was het dubbel en dwars waard!

Na het raften mooi opgewarmd in een natuurlijk hot pool. Je bent de kou zo weer vergeten, maar deze ervaring vergeet ik echt nooit meer!

Deze quote is wel echt waar en zeker toepasselijk als ik kijk naar mijzelf!

~Don’t limit your challenges; challenge your limits~


Exciting news!

Ook kan ik officieel zeggen dat ik met kerst en oud&nieuw naar Australië ga. Hier ga ik 12 dagen rondreizen en verschillende tours doen! Dit ga ik helemaal zelf doen en ik kijk er ontzettend naar uit. Een compleet nieuwe uitdaging waar ik als persoon weer van zal groeien! Aussie I see you soon!

Reacties

Reacties

Gré

Zo dat was weer een heel spannend en koud verhaal zeg
Super dat je dit allemaal mee kan maken toppie bedankt weer xxx

Pieter

Mooie quote aan het eind challenge your limits bedankt voor de mooie foto's en verhaal.love you

Pieter

Joriska

Wat gaaf allemaal! 7 meter is wel echt een heel eind! Jij bent zo dapper en avontuurlijk! Geweldig! Australië, WoW! Lekker op vakantie! Enjoy! Maar volgens mij komt dat helemaal goed!

Anouk

Wat super tof Fall! Wat jij tot nu toe hebt gezien en bereikt kan niemand meer van je af nemen! Ik ben super trots op je

Rijk

Hoi Fallon, prachtig verhaal mooie plaatjes en wat een avontuur om het koud van te krijgen haha.
Je ziet er trouwens goed uit, ik denk dat je niet veel te kort komt. Fijn weer even wat van je gezien en gehoord te hebben. Geniet nog maar lekker, dan geniet ik met je mee. Dikke knuffel Rijk.

Gea

Wat een uitdagingen allemaal, geweldig.
En dan ook nog naar Australië!! Wouw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active