fallon94.reismee.nl

Go All Blacks!!! Plus een weekendje in Taupo met een jetboat ride!

Go All Blacks, whooohoooo!

Een paar weken geleden hebben wij met totaal 12 nederlandse au pairs kaartjes gescoord voor de rugby game van de All Blacks tegen Samoa. Rugby is hier een hele belangrijke sport en een echte must do als je hier in NZ bent. We kwamen aan en hadden nog geen flauw idee welke rij wij zaten. We liepen richting het stadion en gingen steeds meer trappen naar beneden, totdat…..ja hoor….we helemaal vooraan zaten!!! Helemaal perfect!! Iedereen was echt zo enthousiast en voor we het wisten rende de spelers het veld op! Het volkslied werd gezongen en beide teams deden de haka! Super vet is dat! Toen begon de wedstrijd! Boem, boem hoorde je maar. Wat gaat dat er hard aan toe zeg. Die gasten zijn zo sterk en hard voor zichzelf, pfoeee! Al gauw werden de eerste punten gescoord door de All Blacks en het eindigde heel spannend…NOT haha! De eindstand was 78-0. Tijdens de game werd de wave gedaan. Er zaten 46.000 mensen in het stadion dus dat gaf een leuk effect! Na de wedstrijd bleven we staan in de hoop dat ze nog even langs het publiek gingen. Ja, ja dat deden ze zeker! Een aantal selfies kunnen scoren met de spelers + de handtekeningen. Super gaaf om te hebben natuurlijk. Dit kan ik van mijn bucketlist afstrepen!

Taupo!

De ochtend na de rugby game startte de volgende weekend trip alweer. Dit keer naar Taupo een plaats dat vier uur rijden is vanaf Auckland. Samen met twee Nederlandse meiden en een nieuw meisje uit Oostenrijk zijn wij erheen gereden. Het weer zag er niet al te best uit ondanks dat de voorspellingen goed waren. Het was mistig en bewolkt, maar hoe dichterbij Taupo kwam hoe zonniger het werd! Bij Lake Taupo hebben we gelunchd, maar het was best een uitdaging. Er zaten namelijk tientallen eenden en meeuwen te azen op onze broodjes, hihi. Erna zijn we onze spullen gaan droppen bij het hostel en erna door een botanisch tuin gereden, maar dat was niet zoveel. Ook zijn wij een thermal walk gaan doen. Dit was gaaf omdat je overal stoom uit de grond zag komen. De eigenaar van het park had een witte herder. Zo lief, want ze ging met ons mee de walk doen. Elke keer wachtte ze op de hoek en liep als ze ons zag verder. Leuke tourguide dacht ik zo!

In de avond lekker sushi gegeten, jammie. Op de heenweg zagen we een hot pool spa in Taupo. Het leek ons een goed idee om daar de avond door te brengen. Het was heerlijk! Door de kou lopen in je bikini en vervolgens in een bad dobberen van 40 graden. Dat is pas ontspannen! Erna nog naar een bar geweest en drankjes gedronken terwijl wij deels nog naar een rugby game keken.

Jet boaten!

Op het programma stond jetboaten! Iets op mijn lijstje dat ik graag wilde. Je gaat dan in een soort speedboat bijna 80 km/h over de Huka Falls. Je maakt tussendoor ook 360 graden draaiingen. In de ochtend regende het en de man die de boot bestuurd zei dat we best een andere keer terug mochten komen. De tocht ging wel door, maar die regen komt wel met 80 km/h op je gezicht en dat is niet al te prettig. Ik hoefde er niet eens over na te denken. Ik was al goed voorbereid qua outfit en had een zonnebril. Hup, daar gingen we volledig ingepakt als mummies hahahaha. Wij zaten achterin, want voorin is met die regen verre van prettig! Het jetboat avontuur begon. Al snel gingen we heel hard en maakten we 360 graden rondjes en tussendoor kregen we wat uitleg over de rivier. Soms ging je ook heel scherp door de bochten of net niet langs een boomstam. Wauw, wat was dat een beleving. We stopten bij het laatste deel van de Huka Falls waar het water in de vorm van een waterval het lagere deel van de rivier in stort. Dit kun je zien op de foto’s!

Elke dag om 10.00, 12.00 en 14.00 wordt de dam geopend en stort het water van de rivier naar de andere kant. Dit heet de Aratiatia Rapids. Een paar minuten voor 12 dat wij keken begon het alarm af te gaan. Dit is om zeker te zijn dat er geen mensen op dat moment in het water zijn. De dam werd geopend en met geweld kwam het water erdoorheen. Het was bizar te zien hoe snel het deel dat bijna droog stond weer volliep met het nieuwe water.

Daarna gingen wij naar Wai-O-Tapu een Thermal Wonderland in Rotorua met geisers en speciale lakes. Het weer was niet zo goed dus ik bewaar dit voor als ik ga raften in Rotorua. Dan combineer ik het.

Een geslaagd weekend!

Cheers! xxx

Sabrina

Wat zie je er goed uit mop...
Het plezier straalt van je af haha.
Wat een drukke weekeinde heb jij daar, maar zo gaaf allemaal.
Geniet ervan en dikke kus xxx

Gea

Genieten, genieten en nog eens genieten.

Joriska

Zo te lezen heb je weer een geweldig avontuur beleefd dit weekeind ;) wat bizar van die Aratiatia rapids! Moet een bijzondere gewaarwording zijn geweest! Geniet van de rest van je week en tot volgend weekeind ;) xx

Len

Wat heerlijk fall!! Echt te gek! Leuk om te lezen wat je het allemaal beleefd!! Xx

Marjon

Fallon!!! Ziet er weer super gaaf uit! Wat een mooie natuur daar en wat een gave activiteit, met die boot! Gaaf!! Lekker blijven genieten want de tijd vliegt volgens mij voorbij daar!!

Riet

Wat een geweldige ervaring gaaf zo'n rugby wedstrijd om te ze. Je hebt weer veelgezien

oma Rison

Wat super allemaal en je stralende lach er bij. je maakt elke keer weer wat speciaals mee .geniet lekker mop,en tot horens dikke knuffel van mij xxx

Pieter

Nog steeds lekker genieten wat een kick lijkt me dat zo'n jetboat vaartje .
Veel plezier en avontuur er maar op los xxx

Rijk

Wat een land en een belevenissen, je maakt wat mee Fallon daar kunnen wij alleen maar van dromen.
Geniet nog maar volop want de tijd gaat snel. Nou meisje dikke kus van mij xxx.