fallon94.reismee.nl

East cape, Gisborne, Mount Maunganui and the Hunua Falls

Kia Ora lieve volgers!

Dit keer vertel ik over twee weekenden. Het begon allemaal met het lange weekend. Zaterdag tot en met maandag lekker vrij. Eerst had ik plannen om een trip te doen, maar de weersvoorspellingen waren niet heel best. Drie anderen Nederlandse meiden waren ook in Auckland dit weekend en daarom besloten wij het weekend samen door te brengen. Roos was dit weekend ook jarig en omdat wij goed bevriend zijn geraakt wilde ik dat samen met haar vieren. Vrijdag avond zijn wij eerst bij een ander Nederlands meisje geweest en hebben we gezellig gekletst. Zaterdagavond zijn wij wezen stappen in Auckland city. Dit hadden wij nog niet eerder gedaan. We waren in een bar/disco en gedanst tot in de late uurtjes. Om 00:00 uur keihard voor Roos happy birthday gezongen. Super geslaagde avond! Zondag middag zijn wij naar Roos haar huis gegaan om lekker te smullen van de hollandse appeltaart, stroopwafels en ook nog eens brownies. Yummie! Later in de middag gingen we richting mijn huis, omdat mijn hostparents het weekend weg waren! Ook toen tot in de vroege uurtjes gekaart en “heads up” gespeeld! Wow, wat was dat gezellig! Op de maandag was het weer nogal wisselvallig. Feije, Karna, Roos en ik zijn naar de vulkaan Mount Roskill geweest en deze even opgelopen. Eenmaal terug zijn we wezen snacken en film gaan kijken. Een vrij ontspannen weekendje, maar het was super!

Lekker snotteren, terug naar de East Cape, mount maunganui opklimmen, waterval.

Helaas was ik vorige week de hele week druk bezig met beter worden. Op dit moment is het hier winter en je raadt het al, iedereen krijgt de griep/verkoudheid. Zo ik ook haha. Toch was ik vastberaden om mee te gaan op een weekend trip. Elk weekend wil ik volop benutten en zo ook deze! In mijn tweede weekend hier in Nieuw Zeeland ben ik al naar de oostkust geweest, maar dit keer gingen wij op vrijdag avond al rijden om op zaterdag ochtend de eerste zonsopkomst van de wereld te zien. Erg bijzonder natuurlijk! Met totaal acht au pairs gingen wij in een grote 8 seater auto op pad. De reis begon om 08:00 uur. Helaas voelde ik mij nog steeds ziek. Na uren te hebben gereden kwamen wij aan in Gisborne. Het was inmiddels rond 3:30 in de nacht. De zonsopgang is het mooiste vanaf het strand, dus daar reden wij heen. Op de parkeerplaats hadden we nog 1.5 uur om een soort van te slapen, maar echt comfortabel is dat niet in de auto. Rond half 7 begonnen de eerste gele/oranje stralingen zichtbaar te worden. Buiten was het onder het vriespunt gok ik. Brrrr wat was dat koud. Ondanks dat was het zooooo mooi. Echt zo’n geluksmomentje. “First sunrise in the world” Check!!

Vervolgens gingen we met z’n allen richting de east cape. Voor mij een bekende route dit keer. Het is zo adembenemend mooi. Nog een keer de trappen omhoog gelopen richting de vuurtoren en daar heerlijk genoten van het zonnetje. Even opwarmen was wel prettig na die kou van de ochtend. Voor de tweede nacht was in de auto slapen geen optie meer, dus keken we voor een hostel. Gelukkig hadden we er eentje die ons alle 8 een slaapplek kon geven.

Op zondag gingen we naar Mount Maunganui. Het lijkt wel of de zon daar altijd schijnt. Prachtig weer en altijd vol met mensen. Ik vind het er super leuk! Hup, daar gingen we, de hele berg langs omhoog richting de top! Het zonnetje scheen en het uitzicht was wederom prachtig.

Op de terugweg naar Auckland nog een laatste stop bij de Hunua Falls. Deze had ik nog niet gezien. Watervallen zie je hier zoveel, maar elk heeft een eigen karakter.

Eenmaal terug bij het gezin was ik behoorlijk uitgeput, maar keek terug op weer een hele gave trip met leuke mensen! Oja, nog een leuk weetje…totaal hebben wij rond de 1300 kilometer gereden in 2,5 dag. Best bizar hé! In Nieuw Zeeland kan dat gewoon, hahahaha.

Roadtrips aren't measured by mile markers, but by MOMENTS!

Reacties

Reacties

Joriska

Snel beter worden meid!!

Mam

Zo ik ga weer aan het werk maar ik was helemaal weggezakt in jouw prachtige verhaal.
Wat een toppertje ben jij en wat een doorzettingsvermogen heb jij.
Ik hoop dat je nu weer helemaal opgeknapt bent.
Ik stuur je liefde en kracht.

xxx

Riet

Wat weer een geweldige ervaring hoop dat je wel weer een beetje opgeknapt bent

Rijk

Hoi Fallon, je toont wel karakter hoor door ondanks je niet goed voelen toch die trip hebt gemaakt. Ik kan mij voorstellen, dat je het natuurlijk niet had willen missen. Dikke kus van mij en tot de volgende keer xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active