fallon94.reismee.nl

Van een filmset naar een enorme adrenaline kick in de Waitomo Caves

Hobbiton & Black water rafting

Wow, dit was me weer een weekend voor in de boeken! In 1 woord GE-WEL-DIG! Twee totaal verschillende activiteiten, maar beide zo ontzettend gaaf.

Hobbiton

Laat ik beginnen met de zaterdag. Wij zijn naar het plaatsje MataMata gereden. Daar bevindt zich de filmset van zowel “The Lord of the Rings” als “The Hobbit”. Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik weinig van deze films gezien heb. Af en toe een stukje maar daar blijft het bij. Toch is dit iets wat je gezien moet hebben. Vanaf het I-centre werden wij opgehaald in een echte Hobbiton bus. Super gaaf natuurlijk! In de bus speelde ze scènes af uit de film en werd er wat over het ontstaan van Hobbiton verteld. Het komt erop neer dat het gebouwd is op de grond van een sheep farmer. Die heeft de grond ter beschikking gesteld voor het bouwen van de set. Het is na het filmen van The Lord of the Rings helemaal afgebroken, maar bij het bedenken van The Hobbit wilde de regisseur het toch op die locatie doen en de set werd opnieuw in elkaar gezet. Wij kregen twee tour guides die wij onderweg oppikte. Het laatste landweggetje richting de set was heel gaaf. Overal zag je witte bolletjes wol! Ze liepen overal en ook op de weg in een rij achter elkaar, haha. Er is bewust gekozen om het zo afgelegen te maken, omdat het strict geheim was wat er zich op de set afspeelde. Eenmaal daar aangekomen begon de tour en kwamen de eerste “Hobbit holes” tevoorschijn. Deze heb ik wel voorbij zien komen en was dus herkenbaar voor mij. Er waren iets van 50 hobbit holes geloof ik! De tourguides vertelde heel enthousiast over waar de verschillende scènes zich afspeelde. Aan het eind kwam je uit bij de pub, genaamd Green Dragon. Je liep de welbekende brug over en daar was het. We mochten een drankje drinken in de pub. Ik koos voor een lekkere apple cider, hihihi. Een leuke ervaring vond ik het!

In de avond kwamen we aan bij ons hostel in Waitomo. Na het avond eten hadden wij nog heel veel tijd over, dus het leek ons leuk erop uit te gaan. De vrouw van de receptie zei dat je een korte wandeling in een bos kon maken en daar glowworms kon bewonderen. Wij dachten: doen! Wel spannend natuurlijk, want het is pikkendonker! Met de zaklampjes van de telefoon was er net genoeg zicht om te zien waar je liep. Na een aantal minuten zag je de eerste glowworms. Bij een rivier met een brug deden wij de lichten uit en je was omringd door honderden kleine glinstertjes. Wat is dat een bijzonder moment zeg. Het leek wel een sprookje.

Waitomo Caves – Black water rafting!

Zondag was het eindelijk zover. Wij mochten gaan black water raften in de grot. Dit vond ik wel een beetje spannend, want wanneer doe je zoiets? We kwamen aan en we hadden een leuke tour guide! Heel enthousiast en legde alles goed uit. We reden een stuk richting de grot en maakten een tussenstop om ons om te kleden. Je kreeg een super dik wetsuit aan met een vest erover. Een kleurrijke pyjama broek en laarzen met goed grip. Vervolgens een helm met lampje erop en een tuig voor het abseilen en klimmen. Toen we helemaal gereed waren gingen we verder met het busje richting de grot. Daar kregen wij de technische uitleg over het abseilen, zoals hoe te remmen en loskoppelen. Voor ik het wist stonden we daar bij de gigantische grot, waar je in kon komen door 27 meter naar beneden te abseilen. Easy peasy toch?? WHAHAHA echt niet dus!! Ik bleef verbazingwekkend kalm al zeg ik het zelf. De tour guide gaf mij een veilig gevoel. Ik zat goed bevestigd aan het systeem en ook aan hem. Het moment dat je door je benen moet gaan en moet gaan hangen aan het touw….tsja wat zal ik zeggen…das best heftig mentaal. Toch deed ik het in een keer! Rustig abseilde ik langs de grot omlaag. 27 meter is best wel hoog en dat merkte ik halverwege. Het voelen van de grond onder mijn voeten was zo fijn haha, maar wat was dit gaaaaaaf!!! Weer een angst overwonnen! WHOEHOE!

Toen iedereen beneden was gingen wij te voet verder. We kregen een band mee en we liepen door de stroming de donkerte in. In het begin was het lampje nog aan, maar al snel zei hij dat we het uit moesten doen!! Super spannend in een donkere grot haha, maar ik vond het helemaal niet eng!! Juist super gaaf!! Toen was er een zandbank waar we opzaten en toen de lichten uitgingen zag je tientallen glowworms glinsteren. Weer een “wauw” moment. Tijdens het bewonderen kregen wij uitleg wat het daadwerkelijk zijn en wat ze doen en hoe dat allemaal gaat tijdens zo’n cyclus. Erg interessant vond ik dat!

Nu begon het raft avontuur. Er waren twee dingen waar je op moest letten. Kont omhoog en benen omhoog! Daar gingen we hoor en meteen begreep ik waarom dat zo belangrijk was. Het water is niet overal even hoog en er liggen aardig wat rotsen in het water. Ook tijdens het raften gingen de lichten een paar keer uit. Super gaaf was dat!!! Je hebt geen idee waar je bent en je draait rond met die band hahaha. Adrenaline ten top! Toen was het zoals de tour guide zei “Time for a play”. Hij zei Fallon let’s go en voor ik het wist dook hij weg onder een rots hahahaha in een stroming. Ik dacht niet na en volgde braaf! Dat was cool! Toen mochten we een paar parcours doen door super smalle ruimtes waar je je als een slang erdoorheen verplaatst. Ook dat heb ik allemaal gedaan jeej! Gelukkig geen last van claustrofobie! Het hele stuk wat we naar beneden geraft hadden, mochten wij nu terug lopen tegen de stroming in en al klimmend over rotswanden. Ik hou van survivallen!! Toen stond het laatste onderdeel te wachten. Rock climbing! Dat hele stuk mochten we weer omhoog! Je gebruikt je handen en voeten en je zit vast aan een veiligheidstouw. Hup, daar ging ik! Het ging eigenlijk heel erg goed! Na het observeren van de tour guide ging ik er gewoon voor. Als een aapje omhoog klimmen, hihi. Wat een ontzettend gave ervaring!!!!

Dit is een van de gaafste dingen die ik hier tot nu toe gedaan heb! De persoonlijke uitdaging, het avontuur en de adrenaline kick zijn zo fantastisch!! Ik wil het nog een keer doen haha. Ik hoorde al dat je er ook eentje kunt doen van 100 meter naar beneden abseilen. Een tour van 7 uur lang. Ach, wie weet hé? Deze tour was ook al 5 uur. Na de klim omhoog mochten we een heerlijke hete douche nemen. Dat was fijn!

Deze twee quotes vond ik nu wel toepasselijk!

If it doesn’t challenge you, it won’t change you!

We don’t grow when things are easy; we grow when we face challenges.

Reacties

Reacties

Carla

Wat een fantastisch ervaring, echt prachtig! Ook mooi geschreven alsof ik er zelf ook een beetje bij ben geweest...

Sabrina

Wat gaaf mop..ik heb alle films wel gezien dus dat is gaaf...
Jij moet kapot zijn met al jouw avonturen haha...
Have fun mop
Dikke kus van hier xxx

Joriska

Je blijft me steeds overweldigen met je gave avonturen! Jeetje wat vet Fall!! Misschien moet je de films wens gaan kijken, ze zullen nu herkenbaar voor je zijn! Doe je middagdutjes met de kids mee, dat je al deZe gave excursies vol kan houden? Haha. Geniet Meis! Xx

oma Rison

Hallo Fallon wat heftig zeg wat jij doet super trots op je,maar goed dat je geen angsten hebt, en je zo zien stralen doet me goed, geniet nog van alles je zal nog meer beleven.Leuke foto s nou kanjer tot snel op naar het volgende avontuur.dikke kus.xxx

Flor de Liz Mars

This was great fun !! An incredible place, I'm in love with the Lord of the Rings and I was very happy to be there for you hahaha and how exciting this climb huh !!

Love you my cousin kusjes! XXX

Riet

Wat een geweldig ervaring moet dat zijn geweest allemaal heerlijk dat je zoveel onderneemt en er zo van geniet

Rijk

Ik wist altijd al dat je een stoere meid bent gaaf hoor, dat je dit allemaal doet en durft. Prachtige ervaring en mooi verhaal Fallon. tot je volgende story dikke kus xxx

oma

Wauw Fallon wat een verhaal super dat je dit allemaal mag meemaken, en stoer dat je het durft.een geweldige ervaring en verhaal. liefs oma xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active