fallon94.reismee.nl

Rotoruaaaaa!! The place to do a lot of fun things!!

Rotoruaaaaaa!

~Place to go on crazy adventures~

Eindelijk was het zover, een weekendtrip naar Rotorua! Dit wilde ik al zoooo lang. Alle kiwi’s en reizigers die je spreekt zeggen, I love Rotorua! Natuurlijk had ik al vooraf veel research gedaan en er vielen een paar dingen op. Naast de natuur had je er cultuur, entertainment en heel veel gave attracties. Een perfecte combinatie wat mij betreft, haha. Elk weekend is het altijd afwachten hoe het gaat qua weer, dat is iets dat je niet in de hand hebt, maar er blijken meer dingen anders te kunnen lopen… Zo ook het wild water rafting. Dit was al gecanceld eerder die week, omdat de rivier te hoog stond en daardoor was het afgesloten. Te gevaarlijk om daar met je bootje op te gaan.

Het begon allemaal vlak voor vertrek. Een van de meiden appte ons met de mededeling “we have a big problem”. Er was namelijk een olie lek in de auto die ons naar Rotorua toe zou brengen. Dit keer geen huurauto, maar de eigen auto van een van de meiden. Dit was een behoorlijke tegenvaller. Toch zijn wij naar het verzamelpunt gegaan met het idee daar een oplossing te kunnen bedenken. De auto kon niet op tijd gemaakt worden, dus wij liepen naar een verhuurbedrijf in de hoop dat ze nog iets vrij hadden. Helaas niks meer…de andere twee meiden besloten ook om thuis te blijven. We waren dus met z’n viertjes over. Twee meiden uit de USA en twee Dutchies. Gelukkig hadden we nog een laatste optie. We konden de auto lenen van de hostfamilie van Sidni. Wat een opluchting, maar er was een MAAR! Het is een manual auto, oftewel handgeschakeld. Oeff dat kan ingewikkeld worden om rechts te zitten, links te schakelen en dan ook nog eens links te rijden hihihi. Het kwam dus op Sanne en mij aan, aangezien ze in Amerika vrijwel alleen met een automaat rijden. Wij keken elkaar aan en dachten LET’S GO! We zullen er komen.

Aangekomen bij de auto gingen we rustig even kijken. Hoe zit dat ook alweer haha en zijn de pedalen hetzelfde?!?! Om het makkelijk te maken stond de auto ook op een flinke helling!!! Bloednerveus allebei, omdat er veel van afhangt. Wel of niet op trip gaan… Sanne heeft hem de heuvel op gekregen en in de buurt rondgereden. Ze pakte het snel op! Daarna ben ik ook een stukje gaan rijden en ineens had ik de flow te pakken. Toen ben ik gelijk maar doorgereden naar Rotorua wat zo’n 3 uur rijden is hahaha. We hebben ontzettend veel lol gehad onderweg!! And so the adventure begins….

Gondola, Luge, Hot chocolate.

Rond een uurtje of half 3 kwamen we dan eindelijk aan. We waren klaar voor een avontuur en vonden folders in het hotel. Je kon met een gondel omhoog en met een luge (soort van kart) naar beneden via een parcour. Dit leek ons super gaaf en dat was het ook! Vanuit de gondel was het uitzicht geweldig! Je zag een heel groot deel van Rotorua. Aan de top zagen we de luge karretjes al staan. Helm op en gaan. Het was makkelijk te bedienen. Het stuur naar voren betekend remmen en naar je toe is gas geven. Het begon een beetje te regenen, waardoor de baan wat glibberig was. Dat gaf een leuk effect in de bochten! Back to childhood, for sure! Vervolgens aan het eind van het parcour ging je in een ski liftje omhoog. Er was een restaurant aan de top. Daar konden wij heerlijk opwarmen met een koffie/warme chocomel want het was ontzettend koud, brrr.

Ontspannen in the Polynesian spa.

Na de heerlijke sushi als avond eten zijn wij naar de bekende hot pools spa gegaan. Dit zijn hot pools die rechtstreeks uit de geisers komen. De verschillende baden hebben allemaal een andere temperatuur. Dit was voor mij de eerste keer dat ik zoiets deed. Het was allemaal buiten, dus dat was flink koud om in je bikini rond te huppelen, totdat je het bad inging. Jeetje, wat is dat genieten zeg!!! Baden van zo’n 39 tot 41 graden. I love it!!! Een van de baden keek uit op Lake Rotorua en je zag de lichtjes van de stad. Wat een bijzondere ervaring. Op een gegeven moment begon het te regenen en dat gaf verkoeling, wat heel prettig was. Wat een top avond was dat! Terug bij het hotel nog wat spelletjes gespeeld en toen heerlijk ons bedje ingerold.

Time for some fun, speed, water or in other words…..ZORBING!

Om 09:00 uur in de ochtend hadden wij een ritje in een OGO H2O geboekt. Dit is een grote doorzichtige bal met een kleinere ruimte in het midden gevuld met water. Je rolt vanaf boven de berg naar beneden. Dit is een van de leukste dingen die ik hier tot nu toe gedaan heb!!! Wat heb ik een lol gehad. Samen met Sanne zaten we in die 3 meter hoge bal. We kregen een GoPro mee om een cool filmpje te maken. Wij mochten zelf de bal de berg afrollen door naar voren te leunen. We gingen er vol voor en rolde gelijk als een gek door die bal hahaha. Met de slappe lach en al gingen we hoor….geniaal!!! Ik wil nog een keer!!!!

Maori Village

Als afsluiting zijn wij naar een Maori Village geweest. Dit is niet alleen een toeristische bezienswaardigheid, maar hier leven de maori’s nog steeds. Het dorp heet “Whakarewarewa” ofwel The Living Maori Village. Er werd een optreden gegeven waarin alle culturele aspecten van hun levensstijl naar voren komen. Van de haka “dans voordat de strijd begon tijdens de oorlog om de vijand af te schrikken” tot aan de verschillende liederen die ze zongen. Heel inspirerend vind ik ze! Nog even mooi op de foto, check!

Daarna startte de tour, waarin die vrouw uitlegde hoe ze hier leven van de krachten uit de natuur. Ze nemen een bad, die door de geisers continu wordt gevuld. Koken in het borrelende water, waarbij ze allerlei groentes in een visnetje in het water hangen en na 10 minuten is het perfect gekookt. Vlees en vis stoppen ze in een houten bak die door de hete grond binnen 2 uur perfect gekookt wordt. Geen elektriciteit niks nodig. Waarom zou je? Als de natuur alles schenkt.

Het was erg leuk om zoveel over hun cultuur te weten te komen!

Rotorua, I will definitely come back for more!

oma Rison

Hallo lieve Fallon wat een verhalen toch .super allemaal en jullie stralen zo.Wat is et allemaal mooi zeg,ben blij dat je het zo naar je zin hebt.Dikke knuffel van mij.xxx

Marjon

Hooi Fall!!

Super vet om het weer te lezen, en... super stoer! haha die bal! Volgens mij is dat echt dood eng? Niet misselijk? Gaaf om te lezen dat je zo veel onderneemt (haha jou kennende ook niet anders verwacht ;). Zo te zien ook leuke meiden waarmee je optrekt! Ziet er echt top uit. De foto's zien er ondanks de kou nog wel zonnig uit.

Ik kijk uit naar je volgende avonturen! xx

Rijk

Wat een belevenissen weer en wat een mooi verhaal, het houd maar niet op geweldig Fallon.
Ik heb er weer van genoten, tot je volgende verhaal maar weer.
Dikke kus van mij xxx

Riet

Wat een geweldig weekend weer

Riet Webster

Wat gaaf in zo'n bal ik geloof best dat je heel wat afgelachen hebt. Wat leuk is dat om te zien de Haka dans en wat maakt dat een geluid hé. Weer een hele ervaring rijker. Geniet van alles