fallon94.reismee.nl

Shakespeare Park & The Skytower

Shakespeare Park & The Skytower

De weersvoorspellingen voor het weekend waren erg goed. Geen regen en volop zon. Het Shakespeare Park stond al heel lang hoog op mijn lijstje, omdat ik gehoord had dat het super mooi was daar! Ook is wandelen een hobby die ik hier graag uitoefen. Op zaterdag zijn wij met z’n drietjes naar het park gegaan. Het is ongeveer een uurtje rijden en ligt in het plaatsje: Whangaparaoa. Die namen zijn leuk voor galgje, haha.

In het park kun je kiezen voor verschillende wandel routes afhankelijk van hoeveel tijd je er wilt besteden. Er is een heel bekend frame met een mooie achtergrond en dat stond sowieso op ons to-do lijstje. We zijn begonnen met de heritage trail die een stuk door een bos en weiland ging en vervolgens ging die over in de look out trail en daar kwamen we het frame tegen. Een ideale plek voor een flinke fotoshoot en dat hebben we ook zeker gedaan haha. Gelijk daar even geluncht en toen zijn we via de kust ons rondje verder gelopen. We hadden het zo naar onze zin en we waren volop aan het kletsen dat we compleet vergaten dat we een privé terrein opgingen haha. Uiteindelijk stonden we bij mensen op het erf, oeps! We hebben heel hard gelachen. Toen we terugliepen zagen we ook bordjes staan met “private property” en “beware of the dog”. Ach ja, hoort er ook bij!

Feije had stroopwafels meegenomen dus daar hebben we ook nog heerlijk van gesnoept. Op de terugweg wilde we graag de zonsondergang bekijken aan het strandje. Hier zaten we op een boom en hadden perfect uitzicht. Dit was zoooooo mooi. It was just like the movies….hahaha. Het was echt de perfecte dag!

Zondag was het weer een mooie dag, maar er was iets meer bewolking. Het plan was om naar de skytower te gaan. De bekende toren middenin Auckland. Je kunt daar helemaal tot aan de top komen en dan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Het was inmiddels lekker zonnig en rond 4 uur zijn we naar boven gegaan. Het was een heel avontuur, omdat je in een lift staat met een glasplaat! Dat is wel even heftig als je best wel een beetje last van hoogtevrees hebt! Ik stond mooi in het hoekje, maar wat bleek….af en toe was er een stuk glas i.p.v. muur waardoor je zag hoe hoog je was. Die combinatie van vloer en muur werkte niet zo voor mij! Ik voelde me goed beroerd eventjes hahaha. Eenmaal boven trok ik weer bij en hadden we het prachtige uitzicht. Toen begon de tweede uitdaging. Op deze verdieping had je rondom van die platen, maar sommige waren van glas, waardoor je naar beneden keek en zag hoe hoog je stond. Dat was weer een mentaal stukje wat ik heel graag wilde over winnen. Vol angst ging ik het dan toch proberen, stapje voor stapje, niet omlaag kijkend. Het is me gelukt!!!! Super trots! I did it!

Het was het perfecte weer voor een mooi uitzicht. Minimaal bewolkt en zonnig. Om half 6 gaat hier de zon onder. Een zonsondergang vanaf de skytower is iets dat je maar 1 keer mee maakt. Een bijzonder momentje. Toen de zon weg was gingen alle lichtjes aan en stond de hele stad in het licht. Wauw! Om het nog even traditioneel af te sluiten hebben wij bij het tentje Double Dutch Fries een patatje oorlog gegeten. We waren toch zo lekker in de Nederlandse sfeer dit weekend. Ik heb weer ontzettend genoten.

~Once you have travelled the voyage never ends

The mind can never break off from the journey ~


Reacties

Reacties

Sabrina

Hey meis
Wat heb jij al veel gezien zeg ...
Je kan het ook zo heerlijk omschrijven allemaal.
Veel plezier nog en een dikke knuffel van hier xxx

Gré

Bedankt weer Fallon voor je mooie verhaal
We reizen zo lekker met je meexx

Riet

Geweldig weer wat je hebt gezien allemaal en ik snap wat je voelt als je in zo'n lift omhoog gaat. Super dat je dat gedaan hebt

oma Rison

Hallo lieverd wat een belevenissen weer ,ik vind het super wat jij meemaakt en durft .

Joriska

Hey Meis, hoogtevrees... ik ken het helaas, maar super goed hoe je je angsten aan het overwinnen bent! Jij hebt daar echt een toptijd als ik al je verhalen zo lees! Heerlijk :) geniet ervan, je bent al weer bijna op de helft. Xx

Mam

Jeetje Fallon wat ben je allemaal aan het overwinnen.
Wat goed zeg dat je het aangaat om toch naar boven te gaan.
Ik zit hier te stralen van oor tot oor hoe jij zo enorm geniet.
Echt wat een prachtige verhalen en schitterende foto's.
Vooral zo doorgaan.
Dan heb ik het gevoel dat ik ook op vakantie ben.

Liefs mam xxx

Pap

Hoi Fallon,
Je bent een kanjer dat je ondanks je hoogte vrees toch de uitdaging bent aangegaan en hebt overwonnen.
Stoere meid hoor!
Wat ben ik toch trots op jou!!
Blijf maar lekker genieten van elke dag. Dikke kus xxx Pap

Rijk

Hoi Fallon, ik wist niet dat jij hoogtevrees hebt (had) goed hoor dat je toch doorgezet hebt, want anders had je al dat moois moeten missen. Je geniet anders met volle teugen dat is aan alles te zien geweldig.
Nou lieverd dit was het weer voor even tot spoedig horens. Dikke pakkerd van mij xxx.

oma

Hoi Fallon , wat een prachtige verhalen allemaal, en de avonturen die jij beleefd geweldig, ik ben blij dat jij zo geniet van alles, oke lieverd tot het volgende verhaal xx oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active